Ga naar inhoud

Alternatief gezocht voor W95/98's ClipTray (Reskit programma)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik jouw beschrijving lees denk ik eigenlijk aan Google Keep. Die staat bij mij vast in de menubalk van mijn browser en die toont ook al mijn 'aantekeningen' welke ik met 3 klikken overal kan gebruiken.

Geplaatst:
Op 25/2/2026 om 07:31, DCA zei:

Als ik jouw beschrijving lees denk ik eigenlijk aan Google Keep. Die staat bij mij vast in de menubalk van mijn browser en die toont ook al mijn 'aantekeningen' welke ik met 3 klikken overal kan gebruiken.

Met de klik op het Keeppictogram in de menubalk krijg ik een venstertje waarin een kopregel of iets dergelijks wordt aangehaald van het op dat moment actieve tabblad; met de tweede klik op het Keeppictogram in het venstertje krijg ik een pagina met de lijsttitels en items daarin. Met de derde klik op zo'n item zou ik de itemtekst moeten kunnen kopiëren maar de menuregel 'Copy" onderin het venster met een lijsttitel maakt alleen een kopie van het aangeklikte item, en is dus geen Copy&Paste-commando. Pas als ik het item op de gebruikelijke wijze met de muisknop links kopieer kan ik het item met een vierde klik ergens in plakken. Bij ClipTray rechtsklik ik (1) op het ClipTray-pictogram in de SystemTray, dit genereert een menuutje met de lijst van teksttitels; ik klik (2) op de gewenste titel, met deze klik kopieer ik de tekst onder de titel, en met een muisklik (3) plak ik die tekst op de gewenste plek in een document dat ik aan het intypen ben. Ik hoor graag een correctie als ik kennelijk Keep niet begrepen heb.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, ottovr zei:

Op 21/2/2026 om 09:28, Passer gequoot

Nee. Bij ClipTray rechtsklik ik (1) op het ClipTray-pictogram in de SystemTray, dit genereert een menuutje met de lijst van aangemaakte teksttitels (die staan allemaal in dezelfde lijst); ik klik (2) op de gewenste titel, met deze klik kopieer ik de tekst onder de titel, en met een muisklik (3) plak ik die tekst op de gewenste plek in een document dat ik aan het intypen ben.  ClipTray heeft maar één lijst. In de Editoptie van ClipTray maak je een nieuwe titel aan als je een stukje tekst wil toevoegen                                                                                  Dit is dus de functionaliteit die ik zoek.

aangepast door ottovr
Geplaatst:

Helder.

In Keep heb je inderdaad 5 muisklikken nodig en geen 3.

Of toch 3 muisklikken en eenmaal Ctrl+C en eenmaal Ctrl+V 😉

Geplaatst:
5 uren geleden, DCA zei:

Helder.

In Keep heb je inderdaad 5 muisklikken nodig en geen 3.

Of toch 3 muisklikken en eenmaal Ctrl+C en eenmaal Ctrl+V 😉

In Spiceworks heeft de developer van ClipTray gemeld dat-ie een verandering heeft aangebracht zodat er weer mee gewerkt kan worden maar helaas niet meer vanuit de SysTray.

Geplaatst:
2 uren geleden, DCA zei:

Hopelijk verzint iemand hier nog wat op! 😎 

Ik heb het prototype van de aangepaste ClipTray gedownload, maar veel verder dan het heen en weer verplaatsen van Desktop naar Taskbar kom ik nog niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.