Ga naar inhoud

Aline inspringen, witregel, alinea niet inspringen; is dit te automatiseren op de een of andere manier

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor mijn zelf uit te geven boek ben ik op zoek naar een methode die mij helpt om alinea's automatisch te laten inspringen na een enter-regel (ik weet hoe dit werkt), gevolgd door een witregel en dan gevolgd door een alinea die niet inspringt. Als het niet te moeilijk is, zou ik graag vernemen hoe je dit doet. Binnen een hoofdstuk stap ik weleens over op een ander onderwerp, daarvoor de witregel en het dus niet inspringen van de alinea die na de witregel volgt. Ik schrijf in Word365 en lees mijn teksten in in het opmaakprogramma Affinity Publisher (nu Affinity by Canva geheten).

Voorbeeld:

Dit boekje wil een neerslag zijn van persoonlijke tragiek, maar ook van
een genadig herstel.

De hoofdpersoon vindt enz. enz....

Als dit niet te automatiseren valt, dan verneem ik dat eveneens graag. Het zou echter helemaal fantastisch zijn als iemand Affinity Publisher goed kent en weet hoe je het in dat opmaakprogramma misschien wel geautomatiseerd goed kunt krijgen. Op het Engelstalige forum van Affinity is reeds een vraag gepost, maar het kan soms verhelderender werken wanneer iemand mij helpt in de Nederlandse taal.
Mijn dank is zoals gewoonlijk weer heel groot.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.