Ga naar inhoud

all-round desktop pc


Gast vibri24

Aanbevolen berichten

Gast vibri24

Allen,

ik wens een nieuwe desktop pc samen te stellen welke vooral zal dienen om VMWare's (oid) te draaien, maar geen 24/24 zal aanstaan.

Deze zal voornamelijk gebruikt worden als development pc, maar zoals altijd is de nodige portie vertier ook aangewezen, alhoewel ik geen super zware 3d games zal spelen.

en natuurlijk het 'basis' gebruik van een pc: Office, internet, msn, wat gephotoshop etc.....

Nu had ik volgend systeem in gedachten en zou graag weten wat jullie hier van vinden en/of zouden aanpassen? * Onderdelen worden allemaal vanuit Nederland besteld/verstuurd*

[TABLE]AMD Phenom II X4 940 Black Edition --> 148.32€

Club3D HD 4770 512MB GDDR5 --> 82.11€

Cooler Master Elite 334 Zwart --> 25.53€

Corsair CX400W --> 36.81€

Gigabyte GA-MA78GM-UD2H --> 60.92€

Kingston HyperX KHX6400D2LLK4/8G --> 92.90€

Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB (4x) --> 238.12€

Samsung SH-S223F --> 18.48€

Totaal incl. verzendkosten+btw: 835.69€[/TABLE]

Grtjs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch wat dingen die ik zou veranderen.

Wat is je budget ongeveer?

Ik zou al voor een AMD Phenom II 955 x4 gaan.

Dat zet je op een leuk AM2 moederbordje, of als je budget het toelaat op een AM3.

Naargelang het moederbord ga je voor 8GB DDR2 of DDR3.

DDR3 kost wel veel meer dan DDR2. Maar geeft wel wat extra prestaties.

Ook is de voeding wat zwak ik zou eerder voor een 500W gaan.

De hardeschijf is ook niet echt snel, ik raad eerder een Samsung F1 1TB aan.

Voor de rest goed.

Laat even je budget weten dan kan ik gerichter antwoorden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vibri24

Voor de rest goed.

Laat even je budget weten dan kan ik gerichter antwoorden ;-)

Hoi Hoi :)

alvast thxn voor 't antwoord eh :)

goh mijn budget.... er zouden nog 2x 24" monitors moeten bijkomen (in de toekomst :) ) en 'k schatte het totaal bedrag rond de 1000€ (zonder monitors omdat deze toch pas later aangeschaft zullen worden).

Maar zoals altijd... less is better ;)

en wat is het verschil tussen de Phenom II 955 x4 en de Phenom II x4 940 ? en het geheugen zou ik, omwille van financiele redenen ;) , liever houden op DDR2 maar evt. indien mogelijk ook weer later uitbreiden/veranderen naar DDR3.

Mobo had ik gekozen omdat dit een relatief goedkoop mobo was met toch alle functie's aanwezig voor een thuis pc.

Ik ben geen overclocker en zal dus ook alles draaien zoals het geleverd wordt :)

en dan nog een laatste vraag, verschil tussen de Samsung F1 en F2 ? btw, heb voor de eco-green versie gekozen om milie-vriendelijke redenen ;) (of was het nu financiele redenen ivm elektriciteits rekening... hmmm ;) )

grtz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil is dat een 940 op 3Ghz geklokt is, en een AM2 is.

En dus ALLEEN op een AM2+ moederbord kan.

Een 955 is op 3.2Ghz geklokt en is een AM3. Dat wil zeggen dat die zowel met DDR2 als met DDR3 overweg kan.

Een AM3 processor kan zowel op een AM2+ en AM3 moederbord. Een AM2 kan alleen op een AM2 moederbord.

Daarom is het handiger om een 955 te nemen vanwege de prestatiewinst en dat die "futureproof" is.

Omdat die dus ook met DDR3 overweg kan!

Het verschil in prijs bedraagt wel 60 euro!

En dan kan je best een AM2 moederbord nemen met DDR2.

En later een nieuw moederbord (AM3) en DDR3, ik denk dat DDR3 geheugen een beetje te duur word.

Het verschil tussen het verbruik van een F2 en F1 is zodanig klein.

Iets meer als 3W, maar de prestaties van een F2 zijn wel iets stuk minder.

Keuze ligt bij jou ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

Even een toevoeging waar op baseer jij dat 400 watt te weinig is het is meer dan genoeg volgens mij berekening kom je op 318 watt genoeg dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij later wilt upgraden is het altijd handig, en het prijs verschil tussen voedingen met hogere wattages is klein.

En 400W is te weinig hoor, een voeding met 80% efficiency een rekensommetje zegt dat die voeding 320W kan leveren.

Lijkt mij dus wel super nipt, zeker omdat een voeding die constant op 100% draait niet echt goed is.

Ik ben ook tegen de huidige trend om te zware voedingen te nemen, maar 400W voor een Phenom II en een HD4770.

Trouwens dit systeem zal op piek moment dus 315w gebruiken.

En als je dan later wilt upgrade zit je zeker goed met een 500 of 450W zo moet die voeding ook niet constant hard werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vibri24

Hey,

alvast bedankt voor de hulp!

en eerlijkheidshalve moet ik toegeven.... het is inderdaad makkelijker om een beetje naar de toekomst te kijken :) dus een andere processor it will be :)

Enige voorkeuze voor voeding? modulair? type? allez ja, the best one for me eh :)

en de HD's was ik wel aan 't overwegen voor een F1 maar weet niet meer waarom 'k uiteindelijk voor de F2 ben gegaan :)

en nu ik er terug aan denk, waren er geen algemene problemen met F1 in RAID te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

Efficiency heeft totaal niks te maken met wat de voeding kan leveren dit heeft te maken met de zuinigheid van de voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Darkness;75796']Efficiency heeft totaal niks te maken met wat de voeding kan leveren dit heeft te maken met de zuinigheid van de voeding.

Awel ja, maar een voeding van 400W trekt meestal maar 400W uit je stopcontact, een voeding met 80% efficiency verliest 20% energie (elektriciteit), in warmte dus.

Dan kan die maar 320W effectief leveren, en nu kunnen we beter ontopic blijven anders heeft de TS er niks aan.

En een beetje meer is natuurlijk nooit slecht, tenzij je gaat overdrijven.

Ja met die F1's waren er inderdaad problemen met RAID0, maar dit is voor het grootste deel opgelost.

Ik heb er geen problemen meer mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.