Ga naar inhoud

[OPGELOST] dvd speler aansluiten lukt niet


fuck?

Aanbevolen berichten

dus ik wil een dvd speler in mijn pc sterken maar het schijt foute kabels te zijn

dus dvd speler is met "sata" en i mijn pc is er ook sata maar voor de stroom toevoer is het een andere kabel uitgang! dan op de dvd speler!

in mijn pc is voor de stoom een uigang met 4 pinnen en op de dvd speler ongeveer de zelfde uitgang als sata maar langer! ma mijn harde schijf is ook verbanden met zo'n sata-achtige stroom toe voer! hoe moet in nu mij dvd aansluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 4 pin kabel is een molex, die werden vroeger gebruikt voor hardeschijven en dvd spelers die IDE waren.

Maar nu word dus de SATA gebruikt en die heeft andere voedingsingangen.

Sommige oudere voedingen hebben dat niet, maar dat is niet zo'n probleem.

Daar kan je dus gewoon een molex to Sata kabel voor gebruiken.

Deze kost een euro of iets meer en kan je bij elke computerwinkel wel gewoon halen!

En dan zal het wel moeten werken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aja oke da ga ik dan kopen maar ik heb ook een harde schijf die geen sata heeft maar ook molex voor de stroom .maar voor de data is het zo een ingang met kij veel klijne pinekes

bestaad daar ook een stuk die dat naar een sata uigang verwiseld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat bestaat ook.

Dat noemt IDE to Sata converter maar dat is al echt met een printplaatje ertussen, en niet gewoon een kabel.

Dat kan je gewoon het beste zo laten ;-)

ma ik beb zo'n ide kabel voor die harde schijf hij past op de schijf maar niet op mijn moederbord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ma ik beb zo'n ide kabel voor die harde schijf hij past op de schijf maar niet op mijn moederbord!

Dan moet je dus wel zo'n converter hebben.

IDE To Sata kan je gewoon in elke computerwinkel kopen.

Gewoon dat ding aansluiten op je hardeschijf en dan een Sata kabel aansluiten op die chip naar je moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.