Ga naar inhoud

INFO TradeDoubler affiliate marketing


Aanbevolen berichten

TradeDoubler is, naar hun zeggen, de Europese leider op gebied van performance based marketing. Ze zijn sinds enkele jaren ook actief op de Belgische markt. Dit is logisch, aangezien ze op die manier nog meer bereik kunnen aanbieden aan hun pan-Europese klanten.

Waar is TradeDoubler goed in? Welke campagnes kan men daar goed gebruiken?

Eerst en vooral is het belangrijk om te zeggen dat je je bij TradeDoubler voor ieder affiliate programma apart moet aanmelden. Iedere adverteerder gaat dan je website beoordelen en het recht heeft om je te accepteren of te weigeren. Dat moet je trouwens bij een grote meerderheid van affiliate partijen doen, met uitzondering van Testnet, waar je gewoon toegang krijgt tot alle campagnes.

Op het moment dat je voor een programma geaccepteerd wordt, beland je in een segment: General, Silver,Gold en dat soort metalen :) Je segment kan nog altijd wijzigen, naarmate hoeveel je verkoopt of hoe kwalitatief je website is. Uit eigen ervaring wil ik toch nog is aanraden dat je zelf vraagt om een segment-wijziging, want de kans dat iemand jou contacteert met de vraag: Hey, wil je een hoger segment en nog meer geld? , is, mij dunkt, zeer klein :rofl:

Bij TradeDoubler vind je zo`n 100-tal programma`s. Dat zijn ook zeer uiteenlopende thema`s: kleding verkoop, reizen,office,finance...

Welke programma`s je opneemt hangt uiteraard zeer sterk van je website af. Dit is ook nogal logisch, want kantoorbenodigheden verkopen op een website voor jongeren lijkt me nogal :stupid: . Je kunt het altijd proberen, hoor :rofl:

Enkele interessante programma`s, waarvan ik weet dat zeker goed scoren:

- 3Suisses : grootste online kleding retailer in Belgie (commissies kunnen toch wel tussen de 10 en 20 euro per verkoop oplopen)

- La Redoute : kdenk numero Due in online kleding verkoop in Belgie, of daar ergens in de buurt van de top. Ook leuke commissies

- CenterParcs : moet ik niet voorstellen zeker ;) Centerparcs hebben soms leuke aanbiedingen die de moeite zijn om te promoten

- Bongo : vanaf oktober begint men Kerst-cadeautjes in te plannen en het is dan het ideale moment om Bongo cadeaubonnen te gaan verkopen. Als je weet dat ze rond die periode zo`n 20 a 30mln euro omzetten :ciao:

Wat mij betreft is het moeilijk om hun campagnes voor Dell,Apple en financiele instellingen te verkopen, tenzij uw website erg goed gepositioneerd is en u kent uw publiek door en door. Want de kans dat iemand zomaar een Dell pc gaat kopen via je website lijkt me ook vrij klein. Het kan zijn dat ik hierin ook grondig fout ben, maar ik probeer gewoon logisch na te denken :pcguru:

Verder heeft TradeDoubler een AdNetwerk, waar je ook CPC campagnes kan opnemen. Daar moet je wel minstens 500bez/dag hebben om toegang te krijgen. Ze hebben er af en toe wel interessante en leuke cpc campagnes lopen (bv. nivea,comme a casa,Ola (ijsjes),philadelphia...) en ze betalen meestal rond de 20 cent per click op de banner.

Bij TradeDoubler wordt je pas uitbetaald als de adverteerder zijn factuur betaalt, je verkopen gevalideerd en vanaf een minimum van 50 euro! Opletten hiermee want het kan soms wel eventjes duren, voordat je uitbetaald krijgt !!!

Inschrijven bij TradeDoubler doe je via hun website tradedoubler.com.

Ik zou toch wel sterk aanraden, mocht je besloten hebben om met affiliate marketing in Belgie bezig te zijn, om je bij de meest belangrijke partijen aan te melden (Testnet,TradeDoubler,TradeTracker,Zanox). Soms is een campagne beschikbaar bij meerdere partijen tegelijk en dan kan de ene een betere commissie geven dan het andere ;)

Mocht je al gebruik maken van TradeDoubler, dan hoor ik graag hier je mening over :)

Groetjes,

Oggy

AdClick: uw zoekmachine marketing, webanalytics en SEO optimalisatie partner

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Oggy,

Ik heb wel eens tradedoubler gebruikt in het prille begin van de website hier en ze hebben inderdaad een mooi rijtje van compagnes.

Maar viel me wel op dat de meerderheid per verkoop gaat en minder per klik en denk niet dat er cpm campagnes lopen.

Voor onze website vond ik niet echt top campagnes omdat deze niet echt relevant waren, en als deze relevant waren vond ik de commisie te laag :-)

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Gewoon even mijn mening ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.