Ga naar inhoud

Herpartitionneren harde schijf


Gast alibaba

Aanbevolen berichten

Mijn harde schijf van 232.88 GB is als volgt gepartionneerd: een primaire partitie (D) waarop Windows XP staat (86,4 GB in NTSF)

En een tweede primaire partitie met Vista ultimate (C) (39 GB NTSF) dus in dualboot.

Een partitie (backup E 89,9 GB NTSF)(logisch station) en een partitie (recover F 17,6 GB FAT32 (logisch station)

Mijn vraag is de volgende:

1.Wanneer ik nu mijn windows XP wil verwijderen kan ik zonder problemen mijn partitie D (WinXP) formateren zodat ik het station C waar Vista op staat kan uitbreiden?

2.Wanneer windows XP weg is heb ik de recoverpartie (F) niet meer nodig. Kan ik dan partitie (backup E 89,9 GB NTSF) (Het gedeelte van de recoverpartitie na formateren naar NTSF) uitbreiden?

Of zal ik mijn hardeschijf volledig moeten formateren en opnieuw partionneren en vista opnieuw moeten installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een ganse boterham :-)

u kan een partitie waarop windows xp of vista in uw geval niet uitbreiden standaard.

dit kan wel met programma's zoals partition magic (betalend). Als je echt alles zonder problemen wilt zou ik kiezen voor formateren en je partities opnieuw aanmaken.

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan idd met partition magic werken, maar partition magic werkt niet onder Vista, hebk vorige week nog met m'n eigen ogen op een LAN gezien toen iemand met z'n icydock in vista met partition magic mijn sata schijf wou formateren, het resultaat was dat heel de pc moest geherformateerd worden, er is dan maar terug XP opgezet ook door geknoeit met Gparted enzo ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan idd met partition magic werken, maar partition magic werkt niet onder Vista, hebk vorige week nog met m'n eigen ogen op een LAN gezien toen iemand met z'n icydock in vista met partition magic mijn sata schijf wou formateren, het resultaat was dat heel de pc moest geherformateerd worden, er is dan maar terug XP opgezet ook door geknoeit met Gparted enzo ...

mja de mensen van microsoft hebben blijkbaar bij de ontwikkeling van vista geen 2 seconden stil gestaan dat er ook andere softwaremakers hun programma's op vista willen laten draaien... bij EAgames bijvoorbeeld kan ik me voorstellen dat ze daar wel half depressief geworden zijn aan vista :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.