Ga naar inhoud

Externe harde schijf


Aanbevolen berichten

Stel: je wil een externe harde schijf gebruiken voor back-up of om je belangrijkste documenten gewoon op op te slaan.

1/ Kan er ook een virus, spyware,... op je externe harde schijf terechtkomen?

2/ Stel dat je je belangrijkste documenten van je pc (waar er problemen mee zijn!) als back-up op die externe harde schijf wil opslaan om die dan later op je weer "gezonde" pc terug te zetten. Is het mogelijk dat die documenten op de externe harde schijf de problemen van je pc mee overnemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja als je een besmet bestand (of back up) over schrijft op deze externe schijf

is dit een drager en gaat deze gewoon mee op je volgende computer maar daar voor is er een antivirus programma

als je denkt dat er een virus of spyware of .. opstaat op de externe harde schijf staat laat deze dan scannen door een antivirus programma

zoals avast (home edition) deze is gratis selecteer gewoon je medium (je externe hard schijf , systeem schijf ) en hij haalt ze er uit

denk er aan meerder antivirus programma's te proberen zodat je er zeker van bent dat de schijf "proper" is

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk er aan meerder antivirus programma's te proberen zodat je er zeker van bent dat de schijf "proper" is

Als je zo te werk wil gaan, wel eerst het eerste antivirus programma verwijderen voor je het volgende installeert.

---------- Post added at 10:30 ---------- Previous post was at 10:27 ----------

Dan heb ik nog 1 klein vraagje...

Ik had gedacht dat als ik pc ging afsluiten, de externe schijf automatisch mee zou uitgaan. Dat is dus niet zo.

Is dat normaal of moet je externe harde schijf met knop altijd zelf uitleggen?

Welke harde schijf heb je? Als je schijf een aan/uit knop heeft, kan je het zo uitzetten ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een usb gevoede externe harde schijf hebt dan gaat die automatisch uit (meestal zijn dit 2.5" schijven dus n.t.v. voor jouw)

met een knop moet je oppassen dit kan ook een backup knop zijn kijk goed de functie van die knop na

eentje gevoed via een stopcontact moet je uittrekken

,en een externe schijf mag uitstaan en verbonden zijn met je pc die aanstaat of omgekeerd dat maakt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een usb gevoede externe harde schijf hebt dan gaat die automatisch uit (meestal zijn dit 2.5" schijven dus n.t.v. voor jouw)

Dat blijkt dus niet het geval te zijn bij mij want is eentje met usb en het lampje van de externe harde schijf bleef branden

met een knop moet je oppassen dit kan ook een backup knop zijn kijk goed de functie van die knop na

Is gewoon een "0-1 knop" dus veronderstel toch wel dat dit is om hem gewoon uit te leggen, nee?

Dus als ik het goed begrijp mag je deze aan en uitleggen als je pc nog aanstaat? Ik had schrik om eventuele documenten of zo te verliezen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.