Ga naar inhoud

Google Adwords tips: onderzoek sleutelwoorden


Adclick

Aanbevolen berichten

Google Adwords Tips en advies: Naar mijn mening zijn er nog steeds enorm veel adverteerders in Belgie die nog steeds niet het maximale resultaat en ROI halen van hun Google AdWords campagnes. Veel mensen proberen zelf een campagne op te starten, dit lijkt op het eerste gezicht aardig te lukken. Maar zo is het niet. Het nieuwe Google AdWords interface is idd heel makkelijk en snel om mee aan de slag te gaan maar er zijn er een aantal addertjes onder het gras. Als uw campagne niet goed opgezet is, als uw advertentie teksten niet helemaal geoptimaliseerd zijn en als u teveel en niet gerichte sleutelwoorden gebruikt, is de risico zeer groot en dat u eigenlijk meer betaald per klik dan wat u zou kunnen betalen.

Daarom wordt het ook sterk aangeraden om een zoekmachine marketing bedrijf in te schakelen.

Beslist u toch nog zelf aan de slag te gaan, wil ik hierbij het eerste en meest belangrijke punt van uw campagne bespreken. Neen, het is niet uw budget. Het zijn uw sleutelwoorden!

Waarom zijn de sleutelwoorden zo belangrijk en hoe zorgt u ervoor dat u de juiste en meest belangrijke sleutelwoorden pikt voor uw campagne?

Sleutelwoorden, of combinaties daarvan, dat zijn de opvragingen die de bezoekers in Google doen. Het is zeer belangrijk dat u even nadenkt over welke sleutelwoorden nou eens gebruikt worden om gerelateerde diensten te vinden in Google. De oplossing is simple: spioneren :rofl:

Ik had recentelijk een klant die zijn website op het woord brochures optimaliseerde en adverteerde. Het ging dan om online folders van winkels. Het was een NL bedrijf. Het blijkt dan dat in Belgie brochures niet zo erg veel gezocht worden. Er worden folders gezocht, promofolders,online folders en dergelijke. Dat soort verschillen kunnen tot heel veel fouten leiden en dat wilt u zeker niet!

Eerst en vooral kan u weer terug naar Google, de jongens daar hebben een heel leuke tool ontwikkeld, Google Trends, waar ze een schat van informatie kunnen weergeven over wat er allemaal gezocht wordt in Google.

In Google Trends kan u allerlei sleutelwoorden gaan vergelijken om te zien waar eigenlijk naar gezocht wordt. De opzet van hun website lijkt me zeer duidelijk en makkelijk om te gebruiken, maar toch, als er vragen zijn over hoe aan de slag gaan met Google Trends, vraag het mij hieronder en ik help u verder.

Zo, u hebt nu een idee van de zoekvolumes voor een aantal sleutelwoorden, gerelateerd aan uw bedrijf. Nu is het de tijd om bij de concurrentie te gaan spioneren.

Ik neem aan dat u concurrentie hebt en dat ie niet slaapt. Ze zullen ook vast wel al bezig zijn aan een zoekmachine marketing campagne. Het is dus sterk aangeraden om eens te gaan kijken op welke woorden dat ze bidden, op welke woorden zijn er meer advertenties ( dus meer concurrentie en hogere prijs per klik).

Maak in het begin een lijst met 10-tal kernwoorden die u denkt dat uw bedrijf of activiteiten het best beschrijven. Voer een aantal zoekopdrachten in Google uit en noteer wie, waar en hoe daar adverteert.

Het Google AdWords systeem werkt op basis van een bid. In theorie zou dat moeten betekenen dat diegene die het meest betaalt, altijd bovenaan komt te staan. Dit is eigenlijk de grootste misverstand over het Google advertentieprogramma. Denk even na: als altijd maar de hoogste bod bovenaan was, is dit niet meer objectief. Dit is dan geen kwaliteit want er zullen altijd grote en rijke bedrijven geadverteert worden. Op die manier krijgen de Google bezoekers niet altijd wat ze willen en zijn dus ontevreden. Een ontevreden bezoeker, er is niets erger dan dit voor Google! Daarom krijgen eigenlijk de meest relevante,gerichte en nuttige advertenties voorrang en betalen een lager prijs per klik.

Er zijn meerdere factoren die uw positie tov de andere advertenties bepalen, maar die ga ik in andere posts bespreken. Voorlopig blijf ik focussen enkel op dit punt: onderzoek sleutelwoorden. Daar moet u eerst aan beginnen, want wie zijn sleutelwoorden goed kiest, is zeker van zijn stuk. Stap 2 is het koppelen van de sleutelwoorden aan de advertentie teksten. Daar kom ik in mijn volgende post op terug.

Zijn er vragen of opmerkingen? Ik hoor het graag van i!

Groetjes en succes,

Oggy

AdClick: uw zoekmachine marketing, webanalytics en SEO optimalisatie partner

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.