Ga naar inhoud

PC zit vast


Aanbevolen berichten

Ik Heb een asus laptop met windows 8 . Gisteren was er niets aan de hand. Ik had een download open staan an Toen ik na een kwartier Kwam kijken Om te kijken of hij klaar was had ik een zwart scherm met een text die ong zo was; "disk error repairing drive"

Vanaf dat moment doet hij niets meer. Hij is een tijdje aan blijven staan en na een tijdje kreeft ik een tekst waar ong stond "repairing drive this cam take longer then an hour" . Na een paar uur heb ik de laptop ge restart en er veranderde niets

Daarna komt er "diagnosing pc" en daar blijft hij lang in saan zonder geduld.

Ik heb hem gerestart en na het scannen van de disk en "repairen van 0 tm 100% gaat hij weer over in; repairing disk errors. This might take over an hour to complete.

Ik heb f8 al meerdere malen geprobeerd en tot dusver hielp dat niet. Nu staat hij dus weer in "repairing disk errors"

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt op een defecte HD. Kun je wel de bios in (waarschijnlijk opstarten met "esc" ingedrukt)

Zet de bootvolgorde op opstarten met CD, dan pas hd.

Als je een andere PC tot je beschikking hebt, download dan hier:

https://support.norton.com/sp/en/us/home/current/solutions/kb20091016094409EN_EndUserProfile_en_us de "Norton Rescue Disk" en brand de .iso.

Dit is een bootable disk met een vereenvoudigd Windos systeem waarmee je enkele utilities tot je beschikking hebt. Hiermee kun je op een primitieve manier je filesysteem in (als de HD nog toegankelijk is ten minste. Is hij dat niet, dan weet je zeker dat er iets met je HD is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.