Ga naar inhoud

Wel domeinnaam, geen website


Nele83

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een domeinnaam laten registreren. Maar ik zou nu heel graag een gratis website bouwen.

Het probleem is dat je bij elke websitebouwer een domeinnaam met hun naam krijgt.

Ik vond Weebly heel goed om mijn website te bouwen, maar ik kan mijn domeinnaam blijkbaar niet aan de site linken.

Iemand ideeën, tips...?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Nele83, welkom op het forum.

Ik weet niet zo heel veel af van websites bouwen maar mij lijkt het beste dat je een hostingsbedrijf aanspreekt waarop je uw website laat hosten en je kan dan meteen vragen of het hostingsbedrijf zelf wordpress installeert op je website.

Wordpress is gratis en met de gratis thema's kan je al aardig professioneel ogende website bouwen.

Het beste lijkt me dan wel het bedrijf te zijn waar je uw domeinnaam hebt laten registreren.

aangepast door Hensyr
zin toevoegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Hensyr zei is inderdaad aan te bevelen. Ter extra informatie:

Vaak als je een domeinnaam registreert, heb je keuze tussen een aantal methodes.

1) Parkeerstand

Als je een domein registreert in een zogenaamde parkeerstand, kun je hier niets mee. Je kunt geen website hosten, en bijv. ook geen e-mails ontvangen. Het domein is wel geregistreerd dus dat kan niemand meer van je afpakken. Dit is de goedkoopste versie van een domeinnaam registreren.

2) Alleen domeinnaam

Je hebt een domeinnaam geregistreerd en je kunt de DNS instellingen aanpassen naar bijv. een andere webhosting (of die van jezelf). Dit is duurder als de parkeerstand, maar je kunt al "iets" doen met je domeinnaam

3) Domeinnaam + Webhosting

Je hebt nu een domeinnaam en webhosting afgenomen van de provider. De provider zorgt vaak voor de koppeling tussen deze twee. Je krijgt van de provider inloggegevens voor de FTP en soms ook voor een beheerpaneel (waar je bijv. subdomeinen, FTP accounts en mail accounts kunt aanmaken). Dit is de duurste vorm, maar nog steeds betaalbaar. Van dit pakket hebben de meeste aanbieders meerdere varianten. De variant die je kiest hangt af van wat je wilt gaan hosten. Is dit een Wordpress site, dan heb je vaak wat meer rekenkracht nodig, dus ook een iets duurder pakket dat het minimale.

Als je veel grote bestanden wilt gaan hosten (word documenten, afbeeldingen, video's, etc.) dan heb je meer opslagruimte nodig (op den duur). Je zult dus later een groter pakket moeten afnemen. (PS: Hier zijn alternatieven voor. Door bijv. je bestanden te hosten op Flickr, of youtube, etc. )

4) Alleen webhosting

Sommige providers bieden ook alleen webhosting aan. Dit neem je eigenlijk alleen af als je bijv. bij bedrijf A je domeinnaam registreert, en bij bedrijf B je webhosting (dit is wat geavanceerder).Hetgeen jij nodig hebt, wil je een wordpress website hosten, is optie 3. Bij het bedrijf waar je je domeinnaam hebt gekozen kun je je account upgraden zodat je ook webhosting hebt.

Soms, hebben bedrijven die je aanhaalt (bijv. Weebly) ook de optie om jouw domeinnaam te koppelen met hun software. Je hebt dan bij hun (Weebly) optie 4, en bij het bedrijf waar jij je domeinnaam hebt geregistreerd optie 2. Dat is dus ook mogelijk.

Let wel op! Meestal vraagt het bedrijf met optie 4 (bijv. Weebly) hier ook een maandelijks of jaarlijks bedrag voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.