Ga naar inhoud

Politie virus Ukasch op laptop , veilige modus niet op te starten


Aanbevolen berichten

Mijn bedrijfspc is dus geïnfecteerd met het Ukash virus , maar ik kan dus niets meer doen in veilige modus , niet gewoon en ook niet in opdrachtmodus en ook niet met netwerkmogelijkheid , als ik deze selecteer dan sluit hij direct af en start opnieuw op .

nu had ik hier al ergens gevonden om het kapersky boot te downloaden op usb .

heb ik allemaal gedaan en de iso en usb geselcteerd e.d en alles ok maar nu stop ik deze in de geïnfecteerde laptop (HP probook)

en dat programma start niet op denkik , ik heb in de bios de usb drive als eerste gezet maar nog niks .

ook mijn F-tabs weet ik niet 100%welke de juiste zijn dat ik moet gebruiken

ESC= opstartmenu

F2 = systeemdiagnose

F3/F4/F5/F6= opstartbeheer en krijg ik enkel te selecteren Windows 7

F7 = HP sparekey (er is geen gebruiker met sparekey)

F8 = geadvanceerde opstartopties ( uw computer herstellen- veilige modus etc ...)

F9 = opties opstartapparaat

F10 = BIOS setup

F11 =zelfde als F3 e.d

F12 = windows foutherstel

als ik op F9 duw krijg ik :Boot options

please select :

optical disk drive

Notebook hard drive

USB hard drive 1

als ik USB hard drive selecteer dan start hij op en krijg ik windows foutherstel omdat er blijkbaar iets gewijzigd is of een defect bestand is en

moet ik selecteren tussen opstarten windows 7en foutcontrole en opstartherstel

HELP Please

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit ervaring dat bedrijfspc's soms speciale procedures hebben waardoor je niks kan uitvoeren als administrator.

En dat is wel nodig voor een grondige malware en virusopruiming.

Probeer eerst via opstarten met F8 een systeemherstel te doen naar een herstelpunt van voor de besmetting.

Als het daarna weer lukt op op te starten, kan je de virusscanner een volledige scan laten doen.

Contacteer zeker ook de IT veranwoordelijke(n) van het bedrijf en leg uit wat er gebeurd is en wat je zelf reeds hebt gedaan.

Normaal gezien weten deze mensen dan wel wat er verder nog moet gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.