Ga naar inhoud

Geen pictogrammen op bureaublad in Windows8


imkeren

Aanbevolen berichten

Ik kocht een nieuwe PC met Windows8 geïnstalleerd.

Initieel kon ik heel wat pictogrammen op jet bureaublad plaatsen, maar bij een volgend opstart waren alle pictogrammen verdwenen en er is blijkbaar geen procedure beschikbaar om deze pictogrammen terug te tonen.

Als ik een nieuwe snelkoppeling maak dan wordt dit zonder meer uitgevoerd, maar er verschijnt niets op het bureaublad.

Eigenaardig genoeg verschijnen deze pictogrammen wel als tegels op het Charme menu onder de vorm van tegels.

Iemand tip ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat wil je of heb je snelkoppelingen gemaakt?

Op welke manier maak je die snelkoppelingen aan die op je bureaublad moeten komen?

Als je met de rechtermuisknop op de toepassing of bestand klikt en dan kiest voor kopiëren naar en dan bureaublad (snelkoppeling maken) lukt het dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik eens met de rechtermuisknop op een lege plaats van het bureaublad, in het menu dat je dan krijgt klik je op beeld.

Dan zet je een vinkje voor bureaubladpictogrammen weergeven.post-23245-1417705665,8605_thumb.png

Stond dat reeds juist?

Bekijk dan onderstaande nog eens:

Verkenner>map>Rmuis klikken>snelkoppeling>naar bureaublad>ok

De volgorde die jij opgeeft is niet het zelfde als wat ik je doorgegeven had.

Lukt het wel vanuit de verkenner door met de rechtermuisknop op het bestand te klikken en dan in het menu te klikken op kopiëren naar-> bureaublad (snelkoppeling maken) zoals hieronder getoond.

post-23245-1417705665,8365_thumb.jpg

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.