Ga naar inhoud

PC start af en toe niet op


SXTC

Aanbevolen berichten

Geachte experts;

Vorige maand begon ik opeens problemen te ondervinden na enkele updates te hebben uitgevoerd van windows 7 64 bit.

Deze pc heeft 3 jaar goed gewerkt zonder problemen en er is sindsdien geen hardware of software upgrade geweest tenzij van windows security.

Vanaf dan durfde mijn scherm opeens zwart worden en hoorde ik mijn schijf heropstarten (is een SSD schijf, nog maar 4-5 maanden oud), net alsof ik op de reboot knop had gedrukt.

Overal hoorde ik op de forums zeggen van "je schijf is stuk" of "je voeding is stuk" enz.. ik heb ondertussen wel alles gehoord. Om zeker te zijn dat het mijn voeding was die onstabiel was geworden (is een chieftech 1200w) had ik de onnodige coolers allemaal afgekoppeld en toen leek mijn pc terug normaal te werken tot ik enkele dagen erna hetzelfde probleem begon te ondervinden.

Ik heb toen mijn drivers van mijn beeldkaart geupdate, verbindingen nagekeken (kabels) en het probleem leek verholpen. Ik heb toen mijn koelers terug aangesloten en heb een maand geen problemen meer gehad.. maar nu installeerde ik weer een veiligheids update van windows en nu begon het probleem diezelfde dag nog opnieuw... wil dit zeggen dat ik geen veiligheids updates meer mag uitvoeren want ze lijken men stabiliteit van mijn pc omzeep te helpen. En dan ga je jezelf natuurlijk afvragen of microsoft dit doet in samenwerking met de hardware industrie zodat je sneller andere hardware zou kopen (via windows de drivers van een hardware onderdeel onstabiel maken?). Graag wat hulp want volgens al de tests die men mij heeft laten doen online is er niets mis met mijn koelers, processor, geheugen, beeldkaart en zelf mijn harde schijf lijkt normaal te werken buiten het feit dat hij de laatste tijd af en toe niet wil opstarten. En als ik dan in windows zit durft de pc opeens heropstarten en blijft hij hangen op een zwart scherm.. en raar maar waar gebeurd dit nooit als ik in een spel zit (online game zoals guildwars of diablo 3) en enkel als ik op het bureaublad sta of online opzoekwerk verricht. Graag wat hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer de twee onderstaande zaken eens uit.

Speccy best uitvoeren als PC al een tijd in gebruik is.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.


Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.