Ga naar inhoud

vastlopers op laptop


daveEHV

Aanbevolen berichten

Na de laatste keer goed geholpen loopt eigenlijk alles vlekkeloos,maar had toch soms wat vastlopers ik vond dat niet zo erg,en ben gewoon wat info gaan zoeken en had het programma shell ex view gevonden en snel het probleem gevonden.

Het probleem was mijn nieuwe firefox en sommige addons waren gewoon nog niet compatible zoals real player,maar ook hp smart webprinting dus even in de lijst opgezocht en gewoon eruit gegooid wat geen problemen meer opleverden.Tot vandaag al drie keer opnieuw opstarten als ik bijvoorbeeld oude programmas uit mijn AppData\Roaming folder verwijderden wat ik doe met 'fileassins' en 'eraser' maar niet alleen in die folder in meerdere folders maar ook mijn windows verkenner wil nogal eens hoesten en stoppen.

Weet iemand wat ik ermee kan om het op te lossen?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude programma's verwijdeeren doe je niet door de mappen te verwijderen maar door via het configuratiescherm - programma's en onderdelen de bewuste programma's te selecteren en dan kiezen voor verwijderen.

Wat je nu kan doe is het register opruimen met CCleaner.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had ik al gebruikt ondanks dat cc cleaner perfect werkt merk ik toch vaak dat ie niet alles opruimt gebruik er ook tweaknow reg cleaner en die vind vaak veel meer ik zal wat zuiniger met mijn reg omgaan hij loopt perfect dus dank je voor het antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer informatie over de WinSxS map kan je vinden op deze pagina.

Kort samengevat gaat het hierover.

Als bij de installatie van een patch of service pack nieuwe versien van een dll bestand worden geinstalleerd, verhuizen de oude versies naar de map winsxs.

Als je dan een programma hebt dat specifiek een oudere dll nodig heeft, zal windows de oude dll nemen ui de map winsxs zodat het programma toch weerkt.

Als je dus de map winsxs (of bestanden eruit) gaat verwijderen, loop je het risico dat sommige oudere programma's niet meer (goed) werken.

Vista opschonen na SP 1 en 2 kan het volume van de map verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks for the info

nu zit ik nog met een klein probleempje.Nu alles was schoongemaakt (niet in de winsxs) maar gewoon met ccleaner en eusing free registry cleaner kreeg ik mijn mozilla niet meer gestart had hem verwijderd met revo uninstall alles eruit en op nieuw geinstalleerd maar hij blijft weigeren om open te gaan mijn firefox??

het probleem is opgelost ik wil je danken voor de hulp

mvg dave

aangepast door daveEHV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.