Ga naar inhoud

vraag over dns server + wds server


vansummeren

Aanbevolen berichten

hallo,

ik had enkele vraagjes

-ik heb een domain met een domain controller op deze domain controller staat een active directory, in mijn domain heb ik enkele pc's die zijn aanloggen via de active directory, maar nu had ik een vraagje, waarom is er samen met mijn domain en active directory een dns server geinstalleerd, is dit echt noodzakelijk in mijn domain? kunnen de clients niet gwn gebruik rechtstreeks gebruik maken van dns servers buiten mijn domain?

-en dan de 2 de vraag: op al deze clients zou ik een windows 7 willen met een aantal applicaties, ik heb gelezen dat je met Windows Deployment Services een image kunt verdelen over het netwerk, maar ik heb enkele vraagjes daarover, ik snap niet echt hoe dit in zijn werk gaat? zou ik dan gewoon eerst op een random pc een windows 7 moeten installeren met de gewenste applicaties hier dan sysprep op draaien om de sid's te verwijderen , hier dan een image van maken en deze image dan deployen met wds en een unattended installation file, want we spreken hier over een stuk of 30 client pc's en deze individueel installeren zou ,gwn verlies van tijd zijn.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.