Ga naar inhoud

Bestanden delen via thuisnetwerk


hv66

Aanbevolen berichten

Ik zit met volgend probleempje: ik en mijn zoon zouden graag wat bestanden op onze PC's willen uitwisselen. We zitten beide met een PC in hetzelfde thuis, en kunnen natuurlijk bestanden op schijf of USB stick zetten, en zo de bestanden delen of kopieren. Maar als ik het goed heb, moet dat ook gaan via een thuisnetwerk. Mijn PC draait wel nog op Vista Home Premium, en de PC van mijn zoon op Windows 8, maar als ik het goed heb, zou dat niets mogen uitmaken. Als ik nu via mijn Vista PC op 'Computer' klik, en dan op 'Netwerk', dan zie ik daar de PC van mijn zoon tussen staan. Laten we deze voor het gemak PC_ZOON noemen. Mijn PC staat er ook op, en achter beide staat WORKGROUP achter de tab 'Werkgroep'. Het lukt het mij wel om van mijn zoon's PC verbinding te maken met mijn PC. Maar als ik nu verbinding wil maken door op PC_ZOON te klikken, moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord intikken. Maar deze gebruikersnaam en het wachtwoord ken ik niet. Hoe kom ik dit te weten, of hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.