falstring

Lid
  • Aantal items

    1.854
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Over falstring

  • Titel
    Lid

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Geen info
  • Land
    Geen Info

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Ruime Kennis
  1. kennelijk heb je dat niet bij mails van anderen, dus het kan ook aan 2ehands.be liggen... daar al geïnformeerd?
  2. laat even iemand uit de buurt die er wat vanaf weten kijken of er nou wel of niet nog een recoverpartitie op de had van die laptop staat.
  3. dat wordt aangegeven dat het signaal oké is, betekent niets meer of minder dan dat de computer een goede verbinding heeft met de modem/router (het kastje van de provider waar je signaal binnenkomt). als je wel signaal hebt maar geen internet moet je beginnen met deze actie: - zet je pc uit - haal het voedingskabeltje een paar minuten uit de modem/router (niet de stekker uit het stopcontact, want dan blijft de stroomadapter nog spanning afgeven, en het gaat er juist om dat de modem/router echt helemaal stroomloos is!). - laat de modem/router helemaal doorstarten, en pas als alle lampjes op actie staan, zet je je pc weer aan.
  4. op die manier blijft het koffiedik kijken. is er nog die recoverpartitie?
  5. als ik google laat zoeken, zie ik in de specs van die machine dat die destijds geleverd moet zijn met windows7 professional. heb je er later zelf xp opgezet (wat me niet echt slim zou lijken)? als er nog w7 opstaat, of als je w7 kan herstellen via de recoverpartitie, kan je er via deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/accessibility/windows10upgrade alsnog w10 van maken, en dat is in alle gevallen te prefereren boven w8.
  6. bij een heleboel laptops is het toetsenbord vrij eenvoudig te verwijderen. zou ik eerst zelf eens proberen, want waarschijnlijk is er een druppel in de aansluiting van de kabel op het moederbord terechtgekomen, en even de boel los-, schoon- en weer vastmaken wil meestal wel helpen. hoe dat bij jouw laptop moet: google even met [merk type replace keyboard] en het moet al heel gek zijn wil er geen youtubefilmpje of andere instructie te vinden zijn....
  7. stroomkabel eruit, batterij eruit, een paar keer gedurende enkele seconden de aan/uitknop ingedrukt houden. accu terug, stroomkabel terug, en nu via de juiste functietoets opnieuw het terugzetten naar fabrieksinstellingen starten.
  8. dat kan je niet (meer) zelf doen op dit forum, dat mogen alleen de moderators (mods)
  9. eerst maar eens de netwerkadapter opnieuw installeren: - ga start-configuratiescherm-apparaatbeheer - klik op netwerkadapters, en selecteer de draadloze adapter, en via rechtsklik erop, kies je 'installatie ongedaan maken' - als het schermpje weer opnieuw is opgebouwd, sluit je apparaatbeheer en configuratiescherm netjes af. - ga start, pijltje naast 'afsluiten en kies de optie: 'opnieuw opstarten' bij de herstart zal windows de adapter nagelnieuw installeren. je moet daarna wel opnieuw je netwerk kiezen en de netwerksleutel invoeren.
  10. goed te horen dat het is opgelost, dank voor de melding. en we vragen de mods om hier een slotje op te zetten.
  11. nogal wat leesvoer vind je https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525314
  12. het is normaal dat een temperatuurgestuurde fan 'onregelmatig' loopt. dat ie lawaai maakt: de ene maakt meer lawaai dan de andere, maar dat kan duiden op slijtage. en overigens: het is nogal onverstandig en boel weer in elkaar te zetten zonder meteen volgens de regels van de kunst koelpasta aan te brengen...!!!
  13. je moet niet de pe -oplossing kiezen, maar de Linux, dan gaat alles weer van een leien dakje
  14. hamvraag is: heb je wel aparte drivers nodig? ga via rechtsklik op de startknop naar configuratiescherm / apparaatbeheer. als dáár voor sommige apparaten een geel uitroepteken staat, wil dat zeggen dat voor dat stukje hardware geen driver is geïnstalleerd. staan er geen foutmeldingen, dan zijn alle drivers (voor dat stukje hardware) aanwezig. via rechtsklik kun je stuurprogramma's bijwerken, en kiezen voor windows update of: je haalt alleen voor de apparaten-zonder-drivers de drivers op bij asus
  15. ga via rechtsklik op de startknop naar configuratiescherm, en daar naar 'programma's en onderdelen' en selecteer Skype en kies 'verwijderen'. ga als dat klaar is naar de startknop, klik op pijltje naast het woord 'afsluiten' en kies 'opnieuw opstarten' na de herstart haal je Skype in de meest recente versie op: https://www.skype.com/nl/download-skype/skype-for-computer/ is de download klaar, dan laat je hem uitvoeren.