Ga naar inhoud

powerline naar Switch


Kreox

Aanbevolen berichten

beste,

ik gebruik internet via Powerline vn TP-Link en deze werkt goed op pc

nu heb ik ook een ps4 in de buurt waar ik ook vast internet wil (dus niet via wifi)

een vriend van me zei dat ik met een ethernet switch dit gemakkelijk kon doen (hij had er nog 1tje liggen)

nu zit ik met het probleem dat men Powerline geen internet doorgeeft aan die switch

Komt dit omdat het verschillende merken zijn?

Powerline = TL-PA511KIT

Ethernet switch = Netgear GS605

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het komt omdat die powerline maar maximaal 1 ip-adres kan uitdelen.

Het eerste wat ik zou uitproberen is of de switch niet kapot is. Hang de switch dus aan je router en stop je laptop (of pc) met een kabel in de switch. Heb je internet over LAN (en dus over de switch), dan is de switch niet stuk. De volgende stappen kun je dan ondernemen:

Als je de switch (bijv. poort 1) aansluit op de powerline, knippert het lampje op de switch bij poort 1 dan? Zo ja, probeer dan eens 1 apparaat (je laptop of pc) op de switch aan te sluiten en kijk eens of je internet hebt.

Kijk eens of je uberhaupt wel een ip-adres krijgt van de router. Via de command prompt typ je dan "ipconfig" (zonder quotes) en je krijgt jouw ip-adres te zien. Vaak begint dit met: "192.168.1.X" (die X staat voor een willekeurig nummer)

Ter informatie:

De statuslampjes (groen en/of oranje) van de apparaten kunnen zeer behulpzaam zijn of er uberhaupt een connectie ontstaat tussen de fysieke apparaten. (zoals de lampjes rond de ethernet poort op je laptop of pc Speedo.ethernet_pinout.gif)

[aanpassing]

Misschien een heel stom antwoord, maar de switch heeft ook stroom nodig, is die wel aangesloten?

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.