Ga naar inhoud

Wifi problemen (2 stuks)


Aanbevolen berichten

Goedendag,

Dit is mijne eerste keer op dit Forum, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds kort woon ik in een studentenhuis(deels nog in gebruik door bedrijf), waar wij een wifi netwerk hebben gekregen die gekoppeld is aan het netwerk van het bedrijf. Om deze reden zit er een kastje (wij geloven iets van een beveiliging) tussen de router en hun netwerk. Voordat dit kastje er tussen zat had ik zeer goede verbinding, ik heb dit nu niet meer maar andere hebben wel gewoon goede verbinding. Nu is het verbinden ermee een probleem geworden en geeft afwisselend de volgende meldingen:

(Probleem 1)

- authenticatie probleem

- openbaar netwerk (Waardoor connecten niet mogelijk is; wel ingesteld als thuisnetwerk)

- verbonden, maar geen netwerktoegang

- foutieve IP

Het kastje is dus alleen voor mij een probleem..

Ik dacht dat het aan mijn drivers lag en ik heb daarom wat lopen 'klooien' om het in orde te krijgen. Niet gelukt, het heeft zelfs een extra probleem gecreëerd.

(Probleem 2)

Ondanks dat de laptop verbonden is met welk netwerk dan ook en daarbij ook internet verbinden heeft, geeft het wifi icon een geel sterretje aan; http://puu.sh/81TJ4/54219bc18d.png

Ik heb de icontjes in het algemeen gerefresht maar dit heeft niet geholpen. Verder gekeken bij andere discussies gekeken maar dit heeft ook niet geholpen, bij deze start ik mijn eigen discussie:)

Extra informatie, of betere uitleg geef ik graag.

vriendelijke groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort woon ik in een studentenhuis(deels nog in gebruik door bedrijf), waar wij een wifi netwerk hebben gekregen die gekoppeld is aan het netwerk van het bedrijf. Om deze reden zit er een kastje (wij geloven iets van een beveiliging) tussen de router en hun netwerk. Voordat dit kastje er tussen zat had ik zeer goede verbinding, ik heb dit nu niet meer maar andere hebben wel gewoon goede verbinding.
Aangezien de problemen begonnen na de installatie van dat "kastje" en dat kastje waarschijnlijk behoort bij het bedrijf, stel ik voor dat je contact neemt met de IT verantwoordelijke(n) van het bedrijf en daar het probleem eens aankaart.

Het 2de probleem hangt waarschijnlijk samen met het eerste of is er een gevolg van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.