Ga naar inhoud

Betrouwbaar pc utility programma


BiekeEmily

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop en wil deze graag in goede conditie houden (overbodige bestanden verwijderen, drivers updaten, registerfouten detecteren, defragmenteren etc.)

Hiervoor had ik Advanced System Optimizer gedownload, maar het programma detecteerde al allerlei registerfouten, verouderde drivers etc. op de dag van aankoop. Ik vertrouw het programma dus niet, aangezien dat me zo onwaarschijnlijk lijkt.

Ik ben op zoek naar een dergelijk pc utility programma waar iemand zijn hand voor in het vuur durft te steken. Losse programma's mogen natuurlijk ook, wat me in zo'n utility programma aantrekt is de volledigheid en het gemak ervan. Het hoeft geen freeware te zijn.

Alvast bedankt voor de tips!

Bieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advanced System Optimizer is nu niet meteen een programma dat wij hier zouden aanbevelen om zijn betrouwbaarheid. Een goed alternatief - om op geregelde tijdstippen te gebruiken - is alvast CCleaner. Zowel voor het opruimen van mappen en bestanden als overbodige registeringangen. En dan nog een apart programma om de defragmenteren ... en dat zou moeten volstaan. Alle "optimizer"- en "tune up"-programma's die je aantreft, beloven véél meer dan ze in de praktijk uitvoeren. Afblijven van die rommel, is onze boodschap.

Een bijkomend advies: naast je antivirusprogramma, zou je ook nog Malwarebytes (als dubbelcheck en regelmatige controle) kunnen installeren. Beide programma's zijn freeware, maar kwalitatief uiterst aanbevolen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.