Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

kape

Website Beheerder
    • Aantal items

      45.424
    • Registratiedatum

    • Laatst bezocht

    Over kape

    • Titel
      Website Beheerder

    Profiel Informatie

    • Geslacht
      Man
    • Land
      Geen Info

    PC Ervaring

    • PC Ervaring
      Ruime Kennis

    Recente bezoekers van dit profiel

    5.937 profielweergaven
    1. Gratis virusscanner

      Naast de kwaliteit van de bescherming, heeft de keuze voor een gratis AV ook wel wat te maken met gebruiksgemak en interface. Dus zul je wel wat verschillende antwoorden krijgen op deze vraag. Met AVG Free en Avast Free zit je ongetwijfeld goed, Antivir is een tikkeltje beter (maar een waanzinnig slechte lay-out), Panda Free ook een goede mogelijkheid ... en met Kaspersky Free is er een nieuwe kaper op de kust (die op basis van de testresultaten van de betalende versie ook kwalitatief sterk zou moeten zijn). Heb deze echter zelf nog niet gebruikt.
    2. Klopt ... nu ik de vraag nog eens herlees, moet ik toegeven dat ik dat over het hoofd had gezien (of verkeerd begrepen had). Het wordt dus zoeken naar een "afstandsbediening" naar de laptop ? Lijkt niet zo voor de hand te liggen ? Al stel ik me dan wel de vraag of het niet handiger is om deze gegevens eerst (lokaal) te verwijderen vóór je de laptop achterlaat (om bvb. naar Australië te trekken).
    3. Open Chrome op je laptop. Klik in de rechterbovenhoek op Meer . Klik op Geschiedenis Geschiedenis. Klik aan de linkerkant op Browsegegevens wissen. Er wordt een vak weergegeven. Selecteer in het dropdownmenu welk gedeelte van de geschiedenis je wilt verwijderen. Als je alles wilt wissen, selecteer je Altijd. Vink de selectievakjes aan van de gegevens die je wilt wissen in Chrome, waaronder 'browsegeschiedenis'. Meer informatie over de typen browsegegevens die je kunt verwijderen Klik op Gegevens wissen.
    4. firefox

      Download CCleaner (als je het nog niet hebt). Installeer het ( Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af. Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.
    5. Download CCleaner (als je het nog niet hebt). Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af. Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.
    6. En is dat bij dezelfde internetprovider dat deze mails verstuurd en dubbel ontvangen worden ? Of is enkel het mailprogramma identiek bij de drie verschillende afzenders ?
    7. firefox

      Welke versie van Firefox gebruik je ? Dat kan je via Opties - Algemeen ontdekken.
    8. Vreemd bestand openen vanuit Excel

      Kijk HIER eens !
    9. Vreemd bestand openen vanuit Excel

      En welke extensie heeft dat ander bestand dan ?
    10. Namen staan dubbel

      Maar zo worden we alleen maar NOG beter ... dank daarvoor
    11. Namen staan dubbel

      Heb de omgekeerde beweging gedaan en de leden - van bij de start van PCH tot zo'n 2 jaar later - gecontroleerd en (op enkele uitzonderingen na) - hadden deze allemaal een lettertje of afbeelding vóór hun naam. De schaarse uitzonderingen zijn door mij aangepast. Het lijkt me (bijna) duidelijk dat de (toegevoegde) optie om met Facebook te kunnen registreren de start van de problemen is geweest. Of dit aan de forumsoftware ligt, of aan de implementatie ervan, is werk voor Karel ... die dit inmiddels al aan zijn to-do-lijstje heeft toegevoegd. Ook de vraag of alle leden die een afbeelding hebben toegevoegd bij registratie, deze ook effectief zien verschijnen bij hun profiel ... is nog eentje dat onbeantwoord blijft. En het zou wel heel veel werk zijn om dat uit te zoeken, dus doen we dat beter niet. Als iedereen hetzij een letter, hetzij een afbeelding bij haar of zijn profiel heeft, is het probleem (zeker visueel) toch al opgelost. Sluit natuurlijk niet uit dat we best een fundamentele oplossing vinden voor alle nieuwe registraties, zodat we deze handmatige aanpassingen in de toekomst niet meer moeten doen. Maar daarvoor rekenen we op Karel
    12. En dat heb je ook als je dat uitvoert met een andere browser dan Chrome ?
    13. Wijziging adres Wijziging tel.nr Ondertussen is dat 3 uur geleden ... wat in principe toch moet betekenen dat er een "beheerder" (wie dit ook mag zijn) een actie heeft uitgevoerd op jullie FB-account ?
    14. Zowel met Google Chrome als Firefox is het account bereikbaar (zonder foutmeldingen voor het publiek). Zichtbaar is dat 2 uur geleden zowel het adres als het telefoonnummer gewijzigd zijn (wat dus de meest actuele openbare berichten zijn). Is de onbereikbaarheid dan ingetreden nà deze wijzigingen ?
    15. Dit is meestal een fout die veroorzaakt wordt door Google (en niet door Facebook of door je PC). In dit geval zou dit dus door Google Chrome zijn (al is het vreemd dat je met Edge ook problemen schijnt te hebben). Misschien is het handig om het zakelijke Facebook-account hier even te vermelden. Dan kunnen we eens bekijken wat er voor andere gebruikers merkbaar is ?
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×