Ga naar inhoud

Vraag over foto's in Dropbox


irene

Aanbevolen berichten

Vraag over foto's in Dropbox:

Ik heb daar onder PHOTOS een aantal folders/mappen met foto's staan.

Ik klik op bv map 1 en daarna zie ik alle foto's verticaal in een rij staan. Foto's zijn heel klein en heel slecht van kwaliteit en eigenlijk slecht te herkennen

Ik wil heel graag alle foto's met titel zien zoals ze in mijn Verkenner staan, dus bv 6-10 naast elkaar en dan zoveel rijen lang.

Ik klik op foto 1 en boven de foto's zie ik daarna allerlei opdrachten staan, heb ze allemaal geprobeerd maar geen enkele voldoet wat ik wil (zien)

Ik klik daar wel op MORE en inderdaad dan zie ik vele foto's duidelijk zoals ik wil, maar dan van alle mappen door elkaar op datum

Hoe krijg ik mijn foto's van 1 map daar te zien zoals in mijn Verkenner ? Of moet ik daar nieuwe mappen gaan maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat begrijp je niet goed.

In ieder geval een van die lezers gebruikt Dropbox. Ja, daar bedoel ik mezelf mee. Maar ik beschouw Dropbox enkel als een manier om ook wanneer ik elders ben, bij sommige van mijn bestanden te kunnen. Ik gebruik Dropbox niet als een manier om mijn bestanden (of dat nu Word bestanden of foto's zijn) op een pretttige manier te kunnen bekijken.

Dropbox kiest er blijkbaar voor om de foto's in een lijst te tonen. En van die foto's krijg je dan enkel een zogenaamde thumbnail te zien.

Wil je ze groter zien, dan worden ze getoond op datum. Jammer, maar daar lijk je aan vast te zitten met Dropbox.

Wat jij wilt, lijkt niet mogelijk met Dropbox (ik heb die mogelijkheid althans nog niet gevonden).

Maar het is wel heel goed mogelijk met het gratis programma Picasa.

In het programma Picasa kun je webalbums maken. Je hebt 1 GB gratis opslagruimte. Hier meer info over het maken van webalbums met Picasa: https://support.google.com/picasa/answer/157000?hl=nl

Op die manier kun je ook als je niet thuis bent, je foto's bekijken. Ongeveer op de manier zoals jij het zou willen: als overzicht, waarbij je zelf kunt kiezen hoeveel foto's je naast elkaar op een rij wilt zien. Op mijn 24 inch scherm kan ik dan kiezen tussen minimaal 4 foto's tot maximaal 20 foto's naast elkaar. Dat regel je door de schuifknop rechtsboven in dat overzichtvenster naar links of naar rechts te trekken:

532044b300ceb-Picasa_schuifknop.PNG

Natuurlijk kun je de foto's uit een webalbum ook los bekijken, en zelfs als automatische diashow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze staan in de Picasa Online fotoalbum. Omdat ze allemaal een titel hadden met een nummer staan ze in de goede volgorde.

Maar ik kan in het Webalbum NIET de titel zien. Ik zie ook nergens waar ik dat zichtbaar kan maken.

Is daar een eenvoudige en snelle oplossing voor of moet ik allemaal per stuk gaan titelen ?

Hoop...van niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even oppassen met het begrip 'titel' bij Picasa. Jij bedoelt eigenlijk de bestandsnaam. Als je een Picasa Webalbum opent, dan krijg je een overzicht te zien met de foto's, maar de bestandsnamen staan daar inderdaad niet bij.

Een titel is wat anders bij Picasa. Daarmee wordt in Picasa een bijschrift of onderschrift bedoeld. Je kunt namelijk aan iedere foto een korte tekst toevoegen. Zo bijvoorbeeld:

53208d7339d27-beetje_opknappen.PNG

Wanneer je echter dubbelklikt op een van de foto's in het overzicht, dan krijg je wel te zien welke foto in de reeks uit dat album het is:

53208e690607c-Reunie_Bona.png

De bestandsnaam was: Reünie Bona 2010 002.JPG

En die wordt zichtbaar wanneer je rechtsklikt op een geopende afbeelding en kiest voor 'Afbeelding opslaan als'.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer of in vroegere versies van Picasa Webalbum altijd de bestandsnamen werden getoond boven iedere foto in de overzichtsweergave.

Op dit moment in ieder geval niet meer.

Picasa Webalbums zijn vooral bedoeld om foto's te delen met anderen. Je verzendt dan een link naar dat album via e-mail naar de mensen die jouw album mogen bekijken. En het zal die mensen over het algemeen niet interesseren wat de bestandsnaam van iedere foto is.

Ook in het programma Picasa, dat nu op je computer geïnstalleerd is, zie je geen bestandsnamen wanneer je een map met foto's opent. Die bestandsnaam zie je pas wanneer je dubbelklikt op een van die foto's waarna hij apart getoond wordt. De bestandsnaam staat dan onder de foto, in de blauwe balk.

En zo heeft iedere manier waarop je foto's in de cloud zet (via Dropbox of via Picasa Webalbums), zijn voor en zijn tegen.

Ik heb nog even voor je gekeken naar OneDrive (dat heette vroeger SkyDrive) van Microsoft, maar ook daar staan in de miniatuurweergave geen bestandsnamen onder of boven de foto's. En daar kun je, net als in Dropbox, ook voor de Detailweergave (= lijstweergave) kiezen, maar dan zie je wel de bestandsnamen, maar met enkel zeer kleine thumbnails erbij. Nog veel kleiner dan in Dropbox.

Maar wie weet komt iemand straks toch nog met een andere manier om foto's in de cloud op te slaan, die wel aan al jouw wensen voldoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe onderzoek naar decornummers van een servies van een porseleinfabriek. Binnenkort ben ik weer in een Museum en zou het natuurlijk fijn zijn om dan een bestand bij me te hebben om te kijken wat ik wel en niet heb. Al mijn foto's hebben een D+nummer, bv D 23 en D456. De foto's zijn alleen voor mij bedoeld en evt 1 andere persoon.

Ik had al Dropbox geinstalleerd maar blijkt dus niet praktisch

Nu heb ik een Picasa Webalbum geinstalleerd en alles staat er in en ik kon ze ook nog op de juiste volgorde zetten (met dank aan de D nummers)

doch ik zie in dat album dus niet de D(ecor) nummers en schiet er ook weinig mee op.

De titel heet bij Picasa inderdaad bijschrift en dienen stuk voor stuk te worden ingevuld, zzucht. Maar ik heb er een paar geprobeerd en ja het is te lezen. Dus wel een optie !

In Picasa kan je inderdaad ook geen titels lezen, doch inderdaad in de blauwe lijn wel. Maar die heb ik dan niet bij me.

In Skydrive heb ik ook eea staan ivm mijn Blog

Zit nu te denken om alles op een USB stick te zetten en in het Museum in een ander PC te steken, maar ik weet niet of dan de D-nummers te zien zullen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit nu te denken om alles op een USB stick te zetten en in het Museum in een ander PC te steken, maar ik weet niet of dan de D-nummers te zien zullen zijn

Als jij toestemming krijgt (en dat is nog maar de vraag) om een eigen USB stick in een pc van dat museum te steken, dan kun je inderdaad alle foto's op een USB stick zetten. En op die andere pc zul je zeker alle D-nummers kunnen zien. Want ook daar zul je de foto's op de jou vertrouwde manier kunnen bekijken via de Verkenner.

Een andere optie is een kleine laptop meenemen naar het museum. En op die laptop zet je alle afbeeldingen van dat servies. Liefst wel een laptop waarvan de accu niet zo snel leeg is. Dan ben je helemaal onafhankelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.