Ga naar inhoud

Blauw scherm


blauw

Aanbevolen berichten

Hallo,

Af en toe kreeg ik blauw scherm (crash dump) op mijn computer. Ik kreeg dat op eender welk moment, tijdens het gamen, terwijl ik op internet zat of tijdens een virusscan,... Daarna kon ik de computer opnieuw opstarten en gewoon normaal verder doen. Nu kreeg ik blauw scherm, maar blijf blauw scherm krijgen als ik hem opstart in normale mode.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start dan op in veilige modus.

Download Blue Screen View.

Pak het zip-bestand uit.

Klik met rechts op BlueScreenView.exe en kies voor als administrator uitvoeren.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.exe en de download start automatisch na 5 seconden.

Sla het bestand op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op HijackThis.exe om te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de crash vrij lang geleden gebeurd is en ik in de tussentijd af en toe geprobeerd heb mijn computer op te starten, is het goed dat ik bij de 5 laatste ook de eerste geef? Als er meerdere crashes geweest zijn op 1 dag, geef ik van die dag de laatste crash, is dat ok?

5/01/2013 11:31:44

bug check string:

bug check code: 0x00000116

caused by driver: nvlddmkm.sys

de 4 parameters:

0x87e00510

0x8dcf2b2c

0x00000000

0x00000002

29/12/2012 10:23:50

bug check string

bug check code: 0x00000116

caused by driver: nvlddmkm.sys

de 4 parameters:

0x88083008

0x8c4f2b2c

0x00000000

0x00000002

18/07/2012 9:36:30

buy check string

buy check code: 0x00000116

caused by driver: nvlddmkm.sys

parameters:

0x88154008

0x8c8f2b2c

0x00000000

0x00000002

14/07/2012 8:48:05

buy check string

buy check code: 0x00000116

caused by driver: nvlddmkm.sys

parameters: 0x881c1008

0x8c852b2c

0x00000000

0x00000002

13/07/2012 10:34:35

buy check string

buy check code: 0x00000116

caused by driver: nvlddmkm.sys

parameters:

0x88333008

0x8d0f2b2c

0x00000000

0x00000002

5/04/2012 13:42:15

buy check string: MEMORY_MANAGEMENT

buy check code: 0x0000001a

caused by driver: ntkrnlpa.exe

parameters:

0x00004000

0x87f2e4c8

0x4a444350

0x0017fcd0

Dat logje met HijackThis komt er zo aan.

- - - Updated - - -

Klein probleempje: als ik HijackThis wil starten als administrator of gewoon, krijg ik een tekst met voorwaarden die ik nergens kan accepteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik het kon oplossen door HijackThis.msi te downloaden (omdat ze dit doen in de uitleg over logjes), maar dat bestand kan ik niet uitvoeren omdat ik veilige modus werk.

- - - Updated - - -

Nog een vraag: als dit probleem opgelost zou worden of niet, gaan er dan bestanden verloren? Want op mijn computer staan nog veel foto's van vroeger die ik nergens anders meer heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist dat je enkel in veilige modus kon werken en dat je dan de msi niet kon gebruiken.

Daarom had ik ook de procedure een beetje aangepast in mijn vorige bericht.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.exe en de download start automatisch na 5 seconden.

Sla het bestand op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

Klein probleempje: als ik HijackThis wil starten als administrator of gewoon, krijg ik een tekst met voorwaarden die ik nergens kan accepteren?

Dan heb je waarschijnlijk ergens een verkeerde file gedownload want bij het opstarten van hijackthis.exe moet je geen voorwaarden accepteren.

Volg de opgegeven procedure en dan zou alles goed moeten gaan.

Bij het gebruik van hijackthis gaan er normaal geen gegevensbestanden verloren.

Je mag altijd een backup maken of de bestanden kopieren naar een externe schijf, als je je daar beter bij voelt.

Aangezien de crash vrij lang geleden gebeurd is en ik in de tussentijd af en toe geprobeerd heb mijn computer op te starten, is het goed dat ik bij de 5 laatste ook de eerste geef? Als er meerdere crashes geweest zijn op 1 dag, geef ik van die dag de laatste crash, is dat ok?

De crashes van meer dan een week geleden doen hier niet meer ter zake en mag je dus weglaten.

Als je meerdere crashes hebt op dezelfde dag, zou ik ze liefts allemaal zien. Misschien dat net die reeks crashes ons op het goede spoor zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.