Ga naar inhoud

Blue screen probleemhandtekening


kruttie

Aanbevolen berichten

Beste PC Helpforum,

Mijn splinternieuwe Windows 7 systeem wil niet meer opstarten en ik krijg steeds een zwart scherm na het doorlopen van het opstartscherm. Heb verschillende keren herstart en na de keuze opstarten in veilige modus, gaf hij me het bericht dat de naam van het probleem BLUE SCREEN is.

Waardoor ontstaat dit probleem en is er een oplossing voor?

Wanneer ik informatie probeer te lezen over dit probleem, lukt dit niet omdat het scherm zeer snel zwart wordt en het systeem in slaapstand gaat!

Herstarten lukt soms, maar dit probleem blijft zich maar herhalen en maakt mijn PC letterlijk DOOD!

Het enige wat ik regelmatig gebruikt heb is System Mechanic, van IOLO technologies om m'n systeem te versnellen (uitschakelen van overbodig draaiende programma's) om m'n FlightSimX alle beschikbare PC kracht te geven. Toen ik laatst System Mechanic m'n schijf liet controleren, liet het programma me weten dat om herstellingen uit te voeren ik m'n PC moest herstarten. Hierna begon het programma automatisch met het herstel, maar m'n systeem herstartte niet meer automatisch. Het enige wat ik zag was een PC die in slaapstand gegaan was en met geen mogelijkheid kon ik nog activeren! Dus het enige wat ik kon doen was herstarten, met het zwarte scherm als gevolg...

Kan iemand mij helpen aub???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de snelle reactie Stegisoft.

Er staat nog heelwat betalend FlightSim materiaal op, dat recent gedownload is en nog niet gebackupd omdat ik nog geen extern backupsysteem aangekocht heb. Deze PC is splinternieuw, en dan verwacht je je niet aan dergelijke problemen! Bestaat er geen trucje om toch opgestart te raken, bijvoorbeeld door één van de F-toetsen te gebruiken??? Dan zou ik tenminste (als het om de harddisk gaat) al kunnen backuppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Ubuntu.

Brand het .iso-bestand op een cd of dvd

Zorgt dat in de bios de cdrom of dvdrom als eerst boot staat.

Kies voor live (standaard)

Kies taal en toetsenbord.

Je komt nu in windows achtige desktop.

Nu kan je backuppen naar externe harddisk, netwerk enz;

Nota: het kan zijn dat je pech hebt met de harddisk ondanks nieuw.

Maar het kan evengoed de videokaart driver probleem zijn.

Maar doe eerst de backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Kon jou tips niet toepassen omdat ik niks meer kon uitvoeren met het systeem, dus zeker niet iets downloaden van het internet. Maar bij nazicht door m'n computerleverancier bleek dat hij na zijn laatste ingreep een belangrijke kabel geklemd tussen de videokaart had zitten, waardoor de koeling van de grafische kaart niet meer kon aanslaan, de kaart oververhitte en zodoende de compu zichzelf uit beveiliging uitschakelde! Vandaar het feit dat de compu, als hij warm werd, onmiddellijk na het welkomscherm overging naar een zwart scherm waardoor je niks meer kon doen. Dit werd duidelijk toen we vanmorgen opstarten en we tot mijn gorte verbazing even normaal konden werken (compu was nog 'koud'). Enkele minuten later viel het systeem dan toch uit op dezelfde manier als ik had gemeld. Na het openschroeven van de kast werd dan duidelijk waarom!

Alvast hartelijk dank voor al je tips!

Met vriendelijke groeten,

Kruttie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.