Ga naar inhoud

C schijf


Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik ben nieuw en zou graag hulp willen vragen met mijn volgende probleem.

Ik heb een nieuwe Pc aangeschaft en ging Windows xp installeren....zonder dat ik enige inspraak kreeg werd mij de H schijf toebedeeld: dus nu zitten al mijn bestanden in de H schijf en kan ik niet mijn HP printer installeren om dat hij naar de C schijf vraagt.

Wie kan mij advies geven wat ik kan doen?

Alvast mijn dank en vr. groet,

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ad

Ga naar: Configuratiescherm

Systeembeheer

Computerbeheer

neem aan de linkerkant onder Opslag ====> Schrijfbeheer

Nu zie je als het goed is aan de rechterkant van het scherm al je schijven. Wanneer je een schijf selecteert en de rechtermuisknop gebruikt kan je de drive letter wijzigen. De c-drive wordt waarschijnlijk gebruikt dus zal je deze eerst een nog niet gebruikte drive letter moeten toewijzen. Hierna kan je jouw H-drive de C-drive maken.

Ik hoop dat je er een beetje uitkomt.

Groetjes,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marco,

Bedankt voor je snelle reactie..stel ik zeer op prijs!

Ik heb je aanwijzing gevolgd maar het lukte niet omdat de H schijf waar alles op staat apart is ingedeeld n.l boven naast de 1e schijf onder een blauw balk. Als ik daar op klik en het wil wijzigen dan krijg ik: windows kan de statiosletter van het systeem of het opstartvolume niet wijzigen.

En bij de C schijf kan het ook niet omdat de H schijf er niet bij staat ...waarschijnlijk omdat deze actief is?

Graag je reactie op dit probleem en alvat mijn dank

vr. groet.

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ad,

Ik heb dit een tijdje geleden bij mezelf gedaan. Alleen niet met de drive waar Windows op geïnstalleerd was. Ik krijg nu dezelfde melding.

Dit komt doordat (volgens mij) je de partitie als actief markeren actief (zie menu keuze boven stations en paden wijzigen) is op de schijf waarvan de pc boot. Bij jouw bootschijf is deze keuze dan ook grijs (waarschijnlijk de H-drive). Bij de andere is deze keuze wel te maken.

Mijn vraag is dan ook of de keuze bij jouw H-drive grijs is. Ik weet ook niet of we het probleem van jouw via deze weg wel kunnen oplossen.

Groetjes,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marco,

Je hebt gelijk H drive is een grijsveld met schuine strepen en dit is inderdaad de actieve schijf!

Ik ben maar een leek hoor....maar is het mogelijk om mijn bestanden van de H schijf naar de C schijf te kopieren?

Of is er is iets met de kaartlezer te veranderen?

Ik hoop dat er toch nog een oplossing mogelijk is....veel dank voor je hulp!

Fijne dag en vr.groet,

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je effectief 2 harde schijven of is het slechts 1 schijf met 2 partities?

Het is altijd aan te raden om voor het installeren van Windows slechts 1 schijf aan te sluiten en nadien de andere schijven toe te voegen.

Aangezien het om een nieuwe installatie gaat, zal en buiten windows nog niet veel op staan en kan je best windows opnieuw installeren (met slechts 1 schijf aangesloten). Kies bij de installatie ook voor formatteren indien het gevraagd word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de H schijf waar hij bij het installeren automatisch alles opsloeg inplaats van de C schijf die ik nodig het voor mijn Hp Printer ect....

Ik heb ook een tip gehad zolas je mailde omopnieuw te installeren maar dan moest ik eerst de kaartlezer(s) kabel los maken en dan installeren. Is dit bekend bij jou?

Bedankt voor je reactie n vr. groeten

Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.