Ga naar inhoud

C schijf loopt vol terwijl software wordt geïnstalleerd op de E schijf ???????


Saskia VE

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik kocht onlangs een nieuwe PC :

HP Pavilion HPE h9-1000bePhoenix

Windows 7 Home Premium

Service Pack 1

Intel ( R ) Core ( TM )i7-2600 CPU 3.40 GHz

10 GB RAM

64 Bits

NVIDIA GeForce GTX 580

De PC heeft een kleine C schijf ( 100 GB ) en grote Eschijf ( 1 TB ). De C schijf was aardig gevuld met allerlei nutteloze programma’s.Na deze te hebben verwijderd was er 55 GB beschikbaar op de C schijf en beslootik om mijn games en programma’s ( Ccleaner, Advanced System Care, Game Booster,Reg Ace System Suite, Java, Malware Bytes, Origin, The Sims 3 games, … ) te installerenop de E schijf. Dit lukte allemaal prima, de programma’s werkten allemaal topen de C schijf bleef lekker leeg.

Enkel de map C:\Program Files (x86)\ InstallShield Installation Information heb ikverplaatst naar mijn externe harde schijf gezien deze enkel nodig is bij het verwijderen van mijn games en programma’s.

Toen ik Adobe Photoshop Elements 11 en Pinnacle Studio16 Ultimate installeerde op de E schijf ging het fout. De programma’s werken welgoed maar mijn C schijf ging opeens van 52 GB naar 42 GB.

C:\Gebruikers map ging van 5GB naar 10 GB

C:\Program Data map ging van 3 GB naar 5 GB

C:\Gebruikers\Viv&Sas\AppData\Local waarbij dePinnacle map van het PinnacleStudio 16 programma 2.10 GB is !

Ik weet dat de gebruikers en program data mapverplaatst kan worden naar de E schijf maar daar ben ik niet ervaren genoegvoor en ik weet ook dat je dit het beste doet alvorens programma’s te installerenanders moet je voor elk bestand het pad opnieuw gaan ingeven.

Is dit normaal ? Waarom vult de C schijf zich opgezien ik de programma’s op de E schijf heb geïnstalleerd ? Kan ik bepaaldemappen veilig verwijderen of verplaatsen ?

Ik moet nog veel andere programma’s installeren ( Nero, Particle Illusion, … ) en ben bang dat er niets van mijn C schijf gaat overblijven. Als ik nog maar 25 of 30 GB ga hebben op mijn C schijf gaat ditmijn gamen en videobewerkingsprogramma’s dan niet benadelen ?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bedankt op voorhand,

Saskia

aangepast door Saskia VE
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Advanced system care" zou ik verwijderen als ik jou was. Ik heb het vroeger ook gehad op mijn PC en het heeft alleen nadelige gevolgen. Dit zou zonde zijn om je nieuwe PC mee te 'ver*****n'. Ook hebben ze me dit aangeraden op dit forum om beter alleen CCleaner te gebruiken. Voor de rest van jou probleem zul je ook nog even moeten wachten op de moderators :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk programma slaat een aantal gegevens op in de map AppData omdat deze gegevens account gebonden zijn.

Deze map kan je helaas niet verplaatsen naar een andere schijf om de C schijf te onlasten.

Wat je wel kan verplaatsen is de map documenten.

Hoe je dit moet doen, kan je nalezen in deze handleiding: http://www.pc-helpforum.be/f279/hoe-verplaats-ik-mijn-persoonlijke-mappen-26820/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.