Ga naar inhoud

C_SpURsDll, CXT Network software update, TOSHIBA fingerprint utility


kbentekik

Aanbevolen berichten

Hi,

M'n HP Compaq 8710w met Windows Vista 32 bits sputtert tegen. Ik gebruikte Microsoft Internet Security, maar de mazen in dat net waren blijkbaar te groot om alle malware tegen te houden. Ik kreeg hulp op een antimalwareforum en ben zo goed als zeker dat m'n pc nu brolvrij is, maar struikel op nog wat problemen. 'k Heb al vanalles geprobeerd, wellicht al teveel: register opschonen, defragmenteren, fouten op de drive opsporen, slow pc fighter, Winutilities, cc-cleaner, pc-matic, probleem per probleem opzoeken op 't net en proberen te verhelpen... Nothing works. :hmmmm:

Ik blijf steken op volgende:

1. Bij 't opstarten zie ik in het loginvenster voor Windows 3 iconen, 2 met mijn gebruikersnaam en 1 om in te loggen met een vingerafruk. 1 teveel dus en inloggen met vingerafdruk lukt niet meer. Vermoedelijk sinds ik een driver update. Sindsdien staat er een 'TOSHIBA fingerprint utility' op m'n PC. Klik ik erop, dan krijg ik de foutmelding dat de verbinding met de sensor mislukt is. Ik denk dat ik die vingerafrukken ooit instelde via 't configuratiescherm, maar daar vind ik dit niet nu niet terug... Kan aan mij liggen ook, natuurlijk.

Ik heb dit proberen te verhelpen door HP ProtectTools Security Manager te herstellen (via configuratiescherm > programma's > keuze repair of uninstall). Sindsdien staat er een HP ProtectTools Secutity Manager icoontje bij de actieve progs (rechts onder). Wil ik het rechtermuisknop menu oproepen, dan krijg ik de melding "Deze module 'C:\Program Files\Hewlett-Packard\BIOS Configuration for HP ProtectTools\HPWMIBIOSSettings.dll' is niet goedgekeurd door Hewlett-Packard Company. Wilt u doorgaan?". Klik ik ja, dan start het programma, klik ik nee, dan verschijnt er onderaan rechts een menutje met "device acces manager" en "credential manager" als keuzeopties.

2. Een 'belangrijke'(?) Windows update blijft mislukken.

CXT - Network - Soft Data Fax Modem with SmartCP

CXT Network software update released in January, 2007.

foutcode: 80070103 - ongekende fout.

> ik gebruik geen fax en snap niet hoe een uitgave van januari 07 nu plots belangrijk kan zijn...

Ik las ergens dat ik de windowsmap 'SoftwareDistribution' moest hernoemen. Windows Update maakte dan een nieuwe aan, maar 't mocht niet baten. Kan ik die oude (of de nieuwe?) nu gewoon wissen?

3. "Resource file C_SpURsDll not found!" Deze foutmelding van Infineon krijg ik telkens ik het configuratiescherm open. Ik heb het proberen te verhelpen door de string 'C_SpURsDll' toe te voegen in "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Infineon/TPM Software". De waarde moest aangepast worden alnaargelang waar het security platform te vinden was. Ik vond volgende dll-files:

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsBR.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsCH.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsCHT.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsFR.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsGR.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsIT.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsJP.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsKR.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsRU.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsSP.dll

C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURsUS.dll

Dus gaf ik de string de waarde "C:\Program Files\Infineon\Security Platform Software\IfxSpURs%s.dll"

't Heeft niet geholpen. Ook na een reboot blijft de foutmelding op z'n plaats.

Weet daar iemand raad mee?

Alvast dank! :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taking the time to do it over, bedoel je? :)

Ik heb wel een back-up van het hele systeem, maar de laatste nam ik toen ik vreesde dat m'n pc elk moment kon crashen vlak voor ik door had dat er venijn op zat. 'k Ga ervan uit dat wat nu hapert, dan ook al beschadigd was... En ik overschrijf steeds de vorige. 'k Was m al aan 't nemen toen ik eraan dacht dat dat geen goed idee was.:embarassed:

Verder heb ik nog een partitie met de naam HP_RECOVERY met bestanden die worden gebruikt voor het systeemherstel. Ik vermoed dat die ingezet kunnen worden door bij 't opstarten op een van de F-toetsen te drukken, dan krijg je de keuze voor systeemherstel, maar dat lijkt me nogal ver terug... Had ik misschien wel beter gedaan bij de eerste problemen.

Zijn er alternatieven?

Tnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De partitie met de naam HP_RECOVERY dient om je pc terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dat is (nog) niet nodig.

Heb je nog oude herstelpunten van toen het nog werkte?

Ga naar Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Systeem en klik in de kolom Taken op systeembeveiliging.

Er opent een nieuw venster en daar klik je op de knop systeemherstel.

Dan selecteer je de onderste optie: een ander herstelpunt selecteren en klik volgende.

Zet een vinkje onderaan bij herstelpunten ouder dan 5 dagen weergeven

Selecteer nu het gewenste herstelpunt en klik volgende, klik dan voltooien.

De pc zal herstarten en het gekozen herstelpunt terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat dit een herstelpunt van m'n c-drive moet zijn? Daar heb ik geen herstelpunten van.

Bij de partities 'HP_RECOVERY' en 'OS_TOOLS' heb ik wel herstelpunten: "meest recente herstelpunt 25/09/2010"

Nochtans staat 'lokaal station c' aangevinkt bij systeemeigenschappen/systeembeveiliging/maak automatische herstelpunten voor de geselecteerde schijven. HP_RECOVERY en OS_TOOLS niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer maar we zullen er het beste van maken.

We beginnen met probleem nr 2; dat is het makkelijkst op te lossen.

Updates voor zaken die je niet hebt, hoef je ook niet te installeren.

Open windows update en klik dan op de link om de details van de updates te zien.

Vink de update uit die moeilijk doet en klik er dan op met de rechter muisknop en klik dan op update verbergen of update niet meer weergeven.

Bevestig indien gevraagd en sluit windows update. Deze update zal nu niet meer getoond worden voor installatie.

Probleem nr 3.

Verwijder de Infineon software via configuratiescherm - programma's - programma's en onderdelen.

Ruim het register op met CCleaner.

Herinstalleer de Infineon software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Infineon verwijderd & register en pc opgeruimd met cc-cleaner.

Alles lijkt het goed te doen, geen foutmeldingen meer en voorlopig nog niet bevroren.

Nu nog 't eerste punt... Iemand enig idee hoe 't komt dat er twee dezelfde aanmeldingsiconen op m'n Windows loginpg staan en hoe ik de fingerprint login weer aan de praat krijg?

Toshiba verwijderen misschien... Ik herinner me toch niet dat dat hier vroeger op stond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.