Ga naar inhoud

Catalyst VPU Recover


Gast wybo88

Aanbevolen berichten

Gast wybo88

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuw game-pc'tje aangeschaft en alles werkt prima tot ik 1 van de nieuwe games begin te spelen (Left4Dead, GTA4, CM Dirt,...) en dat is natuurlijk niet zo leuk als je een computer koopt die speciaal daarvoor gemaakt is. Alleen Counter-strike Source is speelbaar waarom weet ik zelf niet goed :P Het probleem zit namelijk zo: Als ik een game speel slaagt die gewoon na een half uurtje compleet tilt, dan krijg ik die stomme VPU-recover van de Catalyst Center en daarna gaat hij terug naar men game met veel schokken, speel ik weer even en dan is het weer van dat. Ik word er helemaal gek van :argh: en hij blijft dat doen tot hij helemaal vastloopt. Ikzelf heb al vanalles geprobeerd zoals bijvoorbeeld de fan-speed opvoeren naar 80% omdat ik al wat gesurfd heb zoekend naar dit probleem en ik zie toch wel dat veel mensen er last van hebben. Maar nu ben ik dit zo beu dat ik zelf eens ga posten.:stupid: Ik kan natuurlijk ook naar die pc winkel gaan waar ze mijn pc inneen hebben gezet maar die mensen zagen er mij toch wel professioneel uit dus ik denk niet dat ze iets verkeerd hebben gedaan, plus die winkel is wel een eindje gaan ;) daarom zoek ik eerst hier een oplossing he. Ik heb ook al geprobeerd om een oudere Catalyst te installeren, namelijk de 8.11 want alles eronder is niet goed heb ik gelezen :)

Dit zijn mijn computer gegevens, misschien wel heel handig voor jullie:

(Ik ben nu aan het proberen om de updates van windows te de-installeren en dan terug erop zetten mss dat dat helpt. Daarom dat jullie zien dat ik service pack 2 heb).

<<< Systeemoverzicht >>>

> Moederbord : Gigabyte GA-MA78G-DS3H

> Chipset : AMD 780

> Processor : AMD Phenom X4 9850 @ 2500 MHz

> Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )

> Videokaart : ATI Radeon HD 4800 Series

> Harde Schijf : ST3500320AS (500 GB)

> DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-RAM GH22NS30

> DVD-Rom Station : CXOLA QN41AJW SCSI CdRom Device

> Monitor Type : ASUS VW223 - 22 inches

> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC

> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2

> DirectX : Versie 9.0c (oktober 2008)

<<< Voltage, Temperatuur en Ventilatoren >>>

>> Algemene Informatie

ISA Adres : 0x228

Support : GA-MA78G-DS3H

>> Sensorinformatie

Sensor : ITE IT8718F

Mode : ISA (SuperIO LPC)

PECI Mode : Nee

> Voltage CPU : 1.30 V

>> Algemene Informatie CPU

Voltage : 1.300 V

> Processor Ventilator : 2789 rpm

> Chassis Ventilator : 10 rpm

> Power/Aux Ventilator : 10 rpm

> FAN4 : 10 rpm

> Processor : Thermal Diode

> AMD Phenom X4 (Core 2) : 255.9 °C

> AMD Phenom X4 (Core 3) : 255.9 °C

> AMD Phenom X4 (Core 4) : 255.9 °C

> ATI Radeon HD 4800 Series : ATI Catalyst Driver v8.11

> GPU Temperature : 43 °C

> Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T

> Harde Schijf: 36 °C

Voila dat is het, nu heb ik wel nog geen game gespeeld om te zien of de temp te hoog is als ik daarvan een reportje moet maken zeggen jullie dan maar he ;)

Mvg en hopend op een positief antwoord,

Wybo88:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook ineens een ander programma gebruiken.

Gebruik voor je CPU bijvoorbeeld "Realtemp" want ik heb de indruk dat je huidige resultaten nuja een beetje hoog zijn.

AMD Phenom X4 (Core 2) : 255.9 °C

Dan zou je pc niet eens meer werken, word verkeerd uitgelezen ;-)

Staan de chipset drivers enzo er ook helemaal op? Van je moederbord dus.

Dan moet je die ook een keer herinstalleren.

Je zou DEZE "speciale" driver ook een keer moeten proberen, die werkt soms beter dan dan de officiele ATi drivers.

CSS is waarschijnlijk nog speelbaar omdat dat geen zware game is. En niet veel van je grafische kaart vraagt.

Als dit niet werkt vrees ik dat je kaart naar de eeuwige jachtvelden is, en dat je terug zal moeten naar de winkel.

(Tip: Druk deze discussie dan af, dan weten ze dat je er al iets voor gedaan hebt ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.