Ga naar inhoud

disk boot failure


Aanbevolen berichten

Deze kreeg ik via mail van Graspurv

Hallo, ik vond een melding van Calimer2007 (28.11.2009) op het PC-helpforum met ondermeer de volgende inhoud:

"mijn pc start ineens niet meer op hij zegt dan: disk boot failure, insert systeem disk and press enter.

Ik kan er een cd in doen maar niks helpt.

kan wel nog via F1 in het boot menu komen maar daar weet ik niet wat ik moet doen

via F10 lukt ook niks."

Is deze discussie ooit voortgezet? Sinds gisteren heb ik ineens een soortgelijk probleem (?, ik krijg de melding: "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device").

Om je eerdere vragen te beantwoorden, gaat het bij mij om een Fujitsu Siemens Scaleo E4500 met Vista Premium. Het gaat daarbij om een voor-geinstalleerde versie, waar naar mijn idee nooit veiligheidscopien of opstart DVD's van zijn gemaakt.

Waarschijnlijk de bootsector of het bootrecord van de harde schijf beschadigd.

Om dit op te lossen hebben we eigenlijk een volledige installatieschijf nodig want met een bijgeleverde of zelfgemaakte recovery schijf gaat het niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.