Ga naar inhoud

Format en herinstallatie XP


Jozef Van Mol

Aanbevolen berichten

Hallo het grote ogenblik is daar,ga XP terug installeren en heb de volgende vraag: op een grote partitie is het beter alle programma's op de C te zetten?Vroeger plaatste ik veel programma's op een andre partitie om de C te ontlasten(plaatsgebrek).Nu ben ik van plan 1 grote partitie te maken voor de programma's.Twijfel eraan of dit een goede oplossing is,graag een antwoordje,grtjs Jos Van Mol;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er zowieso vanuit gaan dat je totale schijf opgedeeld moet worden in ongeveer 90-10 die 90% gaat naar Windows en overige... De 10% die je ven het toaal afsnijdt diend voor de Backup. Van die 90% die dan overblijft kan je 5Gig afsnijden voor Windows en de rest open laten voor eigen gebruik. Verder weet ik het ook niet echt hoe dat gaat op XP ik draai op Vista atm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is mijn indeling die ik heb:

c: windows (grootste stuk)

d: data (documenten)

e: backup

Zelf vind ik het niet echt nuttig om programma's te installeren op een andere schijf, want zonder het register © schijf kan je niet openen (vb in geval van verlies data c schijf)

Maar dat is naar ieder zijn mening natuurlijk.

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik zou ook graag mijn pc volledig leeg willen maken en dan windows opnieuw installeren,maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen.

Heeft er iemand een soort stappenplan?

en voor welke windows zou je kiezen, xp pro of vista?

Mischien heb je het reeds uitgevoerd, indien niet, weet dat herinstallen wat meer is dan de win. CD draaien, uw MS en andere updates, allerlei drivers, backups enz. moet je ook terug in orde brengen, dus ± een halve dag werk.

Met de nodige fouten er bij ws. Denk dus eerst eens na als het niet echt nodig is, of je moet het graag doen natuurlijk.....

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.