Ga naar inhoud

Gebruiker


Gast LauwereysM

Aanbevolen berichten

Gast LauwereysM

Hallo ik ben een probleepje,

Ik zou de gebruikersnaam van mijn pc willen veranderen, ik werk met vista. Waarschijnlijk moet je dit in je register doen, maar ik weet niet goed waar je dat moet veranderen.

Ik zou de naam "Danny" willen veranderen in "Michael"

(Zie foto)

picture.php?albumid=2&pictureid=2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start, kies configuratiescherm, Systeembeheer, Computerbeheer.

Aan de linkerzijde klik je locale gebruikers en groepen open en kies je gebruikers

kies je naam en klik met de rechtermuisknop en kies naam wijzigen

herstart erna de pc

Kijk even na of dit nu klopt

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast LauwereysM

Hey karel, wat jij zegt heb ik gedaan maar het is nog steeds kijk:

Bij computerbeheer heb ik het verandert.

picture.php?albumid=2&pictureid=4

Hier zie je dat er nog steeds danny staat:

picture.php?albumid=2&pictureid=3

MVG

Hey Kapa, ik kan jouw link niet openen er komt altijd, "de pagina kan niet worden weergegeven"

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kapa, ik kan jouw link niet openen er komt altijd, "de pagina kan niet worden weergegeven"
Vreemd, want ook nu werkt die link - bij mij althans - naar behoren en blijkbaar heeft XiroN die ook kunnen openen, want hij/zij heeft er zijn/haar opmerkingen bij gepost.

Maar forget it ! Kijk eens of volgende procedure - in het register, inderdaad - je kan helpen. Ben alleen niet zeker of dit ook voor Vista identiek is ? Neem vooraf wel een backup van het register voor je hierin wijzigingen aanbrengt (je kan maar beter op veilig spelen).

Open de Windows Register-editor via Start >> Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.

Klik in de Register-editor in het linkervenster op HKEY_LOCAL_MACHINE >> SOFTWARE >> Microsoft >> Windows NT >> CurrentVersion.

In het rechter deelvenster ziet u nu de waarden RegisteredOwner (gebruiker) en RegisteredOrganisation (bedrijfsnaam, indien aanwezig) staan met rechts de huidige gegevens.

Dubbelklik op RegisteredOwner en wijzig de gebruikersnaam.

Dubbelklik op RegisteredOrganisation en wijzig de bedrijfsnaam (indien aanwezig).

Sluit de Register-editor via het kruisje rechtsboven.

Herstart de PC. De gebruikersnaam en bedrijfsnaam (indien aanwezig) zijn gewijzigd.

Lukt het in Vista niet op deze manier, dan kan je de items RegisteredOwner en RegisteredOrganisation eens via de zoekfunctie in het regieter opsnorren en dan 'als je ze kan vinden) daar aanpassen naar wens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.