Ga naar inhoud

ik ontvang al vanaf 20 oktober geen windows 7 updates meer?


spaghetty

Aanbevolen berichten

Normaal gesproken ontving ik dagelijks wel meerdere updates maar vanaf 20 oktober niet meer? Als ik zoek op windows updates dan krijg ik de melding dat mijn systeem up-to-date is maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Nergens kan ik wat vinden over dit probleem...Helaas heb ik ook geen windows herstelpunt van 20 oktober of ervoor dat ik terug kan zetten. Wel voor de zekerheid het register van ccleaner van 20 oktober teruggezet en opnieuw opgestart maar ook dit helpt niet. Heeft iemand enig idee?

Oh ja ook windows Fix it geprobeerd en bij uitvoeren "probleemoplossing" maar ook hier geen oplossing..

aangepast door spaghetty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, spaghetty!

Het is niet normaal dat je dagelijks updates voor Windows ontvangt.

Normaal is 1 keer per maand: op de tweede dinsdag van de maand. Maar het gebeurt vaak dat je die maandelijkse updates pas een of twee dagen later krijgt aangeboden. Naast die maandelijkse updates ontvang je soms 1 of meer updates tussendoor, wanneer die erg dringend zijn.

Start Windows Update via Start > Configuratiescherm > Windows Update.

Klik daarna aan de linkerkant op 'Geschiedenis van updates weergeven'.

De laatste grote hoeveelheid updates ontving ik op 10 oktober. Dat waren er maar liefst 26, maar daarvan waren er 6 voor Microsoft Office 2010.

Na die maandelijkse updates ontving ik slechts 1 update: KB2862330.

Kijk maar even in onderstaand plaatje. (De bovenste twee updates zijn optionele updates. Die worden niet standaard aangeboden.)

5278c3c9018ec-gesch_van_updates.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan dus heel goed dat jouw systeem up to date is, wat betreft updates voor Windows 7.

Weet je zeker dat je niet in de war bent met updates voor je virusscanner? Die haalt, als het goed is, meermalen per dag nieuwe virusdefinities binnen. Vaak zie je daarvan een korte melding rechtsonder in je scherm.

Edit: sorry, ik was blijkbaar net iets te laat met het bewerken van mijn bericht. Vandaar deze aanvulling in een tweede post

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar bedankt voor je snelle reactie! dat stelt me weer gerust. Nee ik vergis me niet met de virusscanner, ik kreeg echt dagelijks een beveiligingsupdate van windows? Ongeveer een maand geleden heb ik wel mijn laptop geformatteerd en er een nieuw systeem opgezet en nu heb ik natuurlijk wel veel minder programma's. Hierdoor zijn er misschien ook minder updates nodig? Ook heb ik mijn oude office 2003 vervangen door een office 2010 en daar kwamen ook regelmatig updates voor. Die laatste belangrijke update KB2862330 had ik al op 19 oktober maar voor mijn oude 32-bits laptop ;-)

Ik hou het in de gaten! dankjewel.

post-45985-1417705585,705_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows update (tegenwoordig Microsoft update) levert updates voor het besturingssysteem (in jouw geval Windows 7) en voor andere programma's van Microsoft, zoals Office, Silverlight.

Updates voor je andere programma's komen niet binnen via Windows update.

Je schrijft dat je kort geleden Windows opnieuw op je laptop hebt geïnstalleerd. Na zo'n nieuwe installatie komen er heel veel updates voor Windows binnen. Die komen meestal niet allemaal tegelijk, maar in plukjes. Dan denk je dat je klaar bent en de volgende dag komen er dan weer updates binnen. Net zolang totdat je echt alle benodigde updates hebt binnengehaald en geïnstalleerd.

Maar normaal gesproken komen ze dus slechts 1 keer per maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.