Ga naar inhoud

Kan geen systeemkopie maken in Win 7 Pro bij nieuwe 'refurbished' laptop


medic112

Aanbevolen berichten

hallo allen,

ik wil hier van een splinternieuwe 'refurbished' PC een systeemkopie maken, echter geeft hij mij volgende melding:

Er is onvoldoende schijfruimte beschikbaar om de volume schaduw kopie te maken.

Controleer voor alle volumes of er de minimale schijfruimte voor schaduw kopieen aanwezig is.

Dit is van toepassing op zowel doel opslag back-up als volumes die in back-up zijn opgenomen.

Minimale vereiste: voor volumes minder dan500 megabite is minimaal 50 megabity ruimte vereist,

volumes meer dan 500 megabity is minimaal 320 megabity vereist.

Aanbevolen: 1 GB vrije ruimte op elk volume voor volumes groter dan 1GB, (0X80780119)

De Volume Shadow Copy heb ik reeds op automatisch gezet. Wat me wel opvalt is dat ik van mijn harde schijf volgende info krijg https://app.box.com/s/goeqdbe7val6a7nkei0m

Ik heb dus vermoedelijk 2,95 partitie die geen naam draagt. Zou dat het probleem kunnen zijn? Zoja, hoe los ik dit op?

Wat me wel opvalt als ik de systeemkopie opstart dat hij zowel de harde schijf als 'Systeem' aangeeft om te backuppen.

Ik wil enkel een image van deze PC zodat ik bij problemen direct opnieuw kan opstarten en installeren. Ik heb namelijk wel de versie Win 7 PRO aangekocht maar heb hier geen CD van ... dus, graag ASAP hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus vermoedelijk 2,95 partitie die geen naam draagt. Zou dat het probleem kunnen zijn?
Dit is de herstelpartitie die normaal door de fabrikant op de schijf wordt gezet om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.

Het is ook normaal dat deze partitie geen naam/schijfletter heeft en meestal is dit ook nog een verborgen partitie zodat je zeker niet per ongeluk bestanden gaat wijzigen of wissen.

Het lijkt me niet dat dit met je probleem te maken heeft.

Het probleem is wel degelijk gebek aan ruimte, zowel op de C schijf (voor de shadow copie) als op de E schijf voor de image.

Probeer zo veel mogelijk persoonlijke bestanden (foto's, films, enz...) op de E schijf te zetten tot je op de C schijf ongeveer 50 GB ruimte vrij hebt.

Als doel voor de image/backup zal je dan een nieuwe externe schijf moeten aanschaffen van 500 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, mijn fout. :embarassed:

Ik had niet goed gekeken naar de afbeelding.

Misschien is er enkel te weinig ruimte toegewezen voor volume shadow copies.

Ga naar Configuratiescherm -> Systeem en Beveiliging -> Systeem -> Systeembeveiliging

Selecteer de schijf waarvan je de systeemcopie wil maken en klik op "configureren".

Hier kan je met de schuifbalk de ruimte aangeven die mag gebruikt worden voor volume shadow copies en systeemherstelpunten.

Zet dit op ongeveer 50 GB.

Sluit dan de vensters telkens met OK.

Ga nu naar Configuratiescherm -> Systeem en Beveiliging -> Back-up maken en terugzetten

Klik dan aan de linkerkant op een systeemcopie maken.

Als het goed gaat, kan je dan de lokatie kiezen waar de copie moet worden opgeslagen.

Hier kan je ook kiezen voor DVD's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.