Ga naar inhoud

Klein thuisnetwerk instellen tussen XP - Vista


filkill

Aanbevolen berichten

Vroger had ik het voor elkaar gekregen om een netwerk verbinding te maken tussen een desktop met XP en een laptop met vista.

Ik moest gewoon op de desktop xp de map delen aanvinken dan naar de laptop met vista gaan en dan start>uitvoeren>naam computer.

Nu werkt het al een tijdje niet meer, als ik de computernaam ingeef zoals altijd dan staat er 'geen toegang tot \\van-3f3436fb286'. Sindsdien heb ik al verschillende pogingen ondergaan om terug bestanden te delen via mijn laptop en dekstop.

Er is al een netwerkverbinding gemaakt met de desktoop pc via mijn router zodat ik op het internet kan op mijn laptop, maar dat heeft iemand anders gedaan voor mij. Weet iemand hoe ik alles moet instellen om bestanden te kunnen delen tussen de 2 pc's?

Ik snap hier eigenlijk niet zoveel van, en ik vindt ook niet echt gemakkelijke handleidingen op het net om het in te stellen

Kan iemand mij helpen?

post-1991-1417703794,7968_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan beide computers in dezelfde (werk)groep?

IK zou niet weten waar te gaan zoeken, maar ik heb nu per ongeluk op het interknopje op mijn laptop gedrukt en nu is mijn interverbinding weg, als ik nog eens op het knopje druk gebeurt er niets meer. Weet iemand hoe ik terug internet kan krijgen met mijn router? Moet ik daarvoor inloggen op mijn router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn laptop nu geformatteerd. Nu is alles proper.

Maar ik heb nog altijd geen internet verbinding, Als ik op verbinding maken druk bij start menu dan kan hij geen netwerken vinden. Ik heb ook bij netwerkcentrum netwerkdetectie ingeschakeld. In de bijlage zie je een foto van alle ip-adressen.

post-1991-1417703795,9097_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de modem even uitgetrokken en terug ingestoken.

Nu wil ik terug een verbinding maken met mijn laptop maar hij vindt mijn router wel, bij mijn broer zijn laptop is er ook geen internet verbinding maar daar wordt de router wel gevonden maar kan de geen verbinding maken. Ik heb geprobeerd met mijn routerde setup wizard te doen. Maar ik weet niet wat te kiezen nu. (Zie bijlage)

post-1991-1417703795,8856_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.