Ga naar inhoud

laptop start niet meer op


daniel43

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enkele dagen had ik problemen met het verdwijnen van programma's.

Gescand naar virussen gaf aan dat er problemen waren met enkele files in de "bin"

Heb deze files verwijderd en nu start mijn laptop niet meer op.

Getracht om naar een eerder herstelpunt te gaan zijn mislukt (in safe mode)

bij normaal opstarten geeft de laptop een opstartherstel window en tracht een herstel uit te voeren zonder succes

Ik bezit een recente systeemcopie op een externe harde schijf va Paragon backup & recovery 11(free) in map arc_verscheidene cijfers en een Paragon rescue kit 11 (free) CD

Ook bezit ik een Sardu 64bit rescue DVD met daarop verscheidene antivirus programma's en windows 7_64 bit recoverydisk.iso.

Wat is de beste manier om verder te gaan ? Dit is mij nog nooit overkomen ...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

een systeem copie terugzetten gaat niet, ik kan enkel files terugzetten.

Ik heb geprobeerd met "Windows" maar er waren problemen met de bestemming E, na 5h copieren kreeg ik een bericht dat het wegschrijven niet lukt.

Opnieuw aan het proberen maar nu met een bestemming My Computer/E maar nog 4h te gaan

Normaal staat windows op C ! Afwachten en mijn ervaring met Paragon is beperkt tot het maken van backup's niet het terugzetten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verscheidene pogingen om transfert van files te doen maar steeds melding "cannot write on destination selected"

Daarna bij een van de opstartherstellen kon ik opnieuw opstarten.

Explorer werkt normaal, maar bij het opstarten van programma's verkrijg ik steeds de navolgende melding :

"De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogbook Toepassing of gebruik sxstrace.exe voor meer informatie"

Bij opstarten in safemode : idem

Bij de eerste opstart kreeg ik bij het opstarten van Microsoft Security Essentials de foutmelding 0x8007002 en file COMCTL32.dll ontbreekt.

Wat nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder Microsoft Security Essentials en ruim dan het register op met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Installeer dan Microsoft Security Essentials opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat omwegen is het mij toch gelukt om een recente systeemcopie te copieren met een andere Paragon rescue disk.

Hierin kon met een "simple restore wizard" uitvoeren.

Helaas bij, het herstarten na copie, krijg ik de vermelding :

"file:\Boot\BCD

Status 0xc000000f

an error occured while attemting to read the boot configuration"

Op de Paragon herstelschijf staat ook een "boot corrector" met volgende mogelijkheden:

- search for windows installation to correct

- correct the master boot record (MBR)

- correct the the partition boot record

- correct boot parameters (boot.ini, BCD)

- modify partition parameters

Op eerste zicht zou er iets kunnen gebeuren in "correct boot parameters (boot.ini, BCD)"

Heeft U ervaring met dit, of zijn er andere mogelijkheden om dit te herstellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.