Ga naar inhoud

Laptop start op maar scherm blijft zwart


G87

Aanbevolen berichten

hey

Laptop van een paar jaar oud, start wel op maar na het windows scherm met het balkje blijft het scherm zwart en is alleen de cursor zichtbaar.

In principe heb ik er geen probleem mee om gewoon de recovery disk te gebruiken, maar er staan nog een aantal belangrijke gegevens op die ik niet graag zou verliezen.

Is het mogelijk om de recovery disk te gebruiken zonder de data op de harde schijf te wissen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is als je opstart in normale modus?

Probeer eens op te starten in veilige modus. Zodra je opstart, beginnen tikken op de toets F8.

Normaal krijg je dan een lijst met mogelijkheden.

Kies voor opstarten met de laatst gekende werkende configuratie.

Als deze opstart niet werkt, probeer dan de optie met systeemherstel (indien aanwezig).

Als het dan nog niet lukt, kies dan voor veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op de link in mijn vorig bericht en op de pagina klik je op de grote oranje knop met "start download"

Sla het iso bestand op en brand het dan op een cd. (image naar cd branden)

Dan stop je de cd in de lade en herstart de pc.

Eens opgestart kies je voor de optie proberen zonder installeren.

Als ubuntu is opgestart klik je bovenaan links op lokaties en dan op computer op de ubuntu verkenner te openen.

Je kan nu navigeren zoals in de windows verkenner en je gegevens kopieren naar een externe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.