Ga naar inhoud

Lijst Programma's ... op zijn Windows


Merel 469

Aanbevolen berichten

Windows-XP professional, English

De lijst getoond door START/PROGRAMS verschilt van de inhoud getoond in

C:\Documents and Settings\Account\Start Menu\Programs

Ik dacht de indeling te bewerken van de lijst programma’s (getoond via de ‘gewone’ procedure, via klikken op START-PROGRAMS), zodat ze in specifieke mappen komen, per categorie.

Het meest eenvoudige middel om dit te organiseren leek via Explorer (verkenner).

Rechtsklikken op Programs (onder START) toont een submenu met 2 mogelijkheden Open en Explore, welke beide Verkenner openen.

Maar de inhoud van de getoonde map verschilt in zekere mate van de lijst getoond door de ‘gewone’ procedure. Met de 'gewone' precedure verschijnen méér items in de lijst dan het getoonde aantal in de map van Explorer: C:\Documents and Settings\Account\Start Menu\Programs

Vragen

1. Hoe wordt de lijst onder START/Programs samengesteld voor elke account ?

2. Waar is uiteindelijk de juiste locatie voor opslag van de lijst die men ziet via de ‘gewone’ procedure ?

Zoals U merkt is dit niet echt van levensbelang,maar het intrigeert toch dat het weeral zulk een warboel is.

Toch kan het nóg erger ... Met Linux is het onmogelijk om programma's via een logische wijze te localiseren vanwege het hilarisch bestandsysteem dat daar de plak zwaait.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:cool:

De lijst die getoond wordt in Start/programs is de combinatie van twee lijsten nl

C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs en

C:\Documents and Settings\account\Start Menu\Programs

Vriendelijk bedankt. Had zoiets al vermoed.

Maar blijkbaar staan in die lijst Start/Programs NOG méér zaken die ik in geen van beide bronnen terugvind. Die "combinatie-lijst" blijkt wel onbereikbaar te zijn om te editeren of te exporteren.

Voor een meer praktisch overzicht per categorie in een launch-menu, zie ik als mogelijke oplossing om zelf een bestandje te maken (of een map op het bureaublad) waarin alle programmma's met een shortcut aanklikbaar zijn, en toch logisch per categorie gegroepeerd.

Het gemaakte bestand kan dan eventueel zelf in het startmenu ook een link krijgen, als een beter alternatief voor het gewone "Programs".

(Een bestand dat een beetje vergelijkbaar is als de htm bestanden resulterend van geexporteerde Favorieten/Bookmarks, waarbij de mappen als titels worden geëxporteerd met daaronder de betrokken links.)

Heeft Windows 7 soms een 'ingebouwde' feature voor logische klassificatie der programma's in het launch-menu ?

(hopelijk was ik duidelijk ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.