Ga naar inhoud

Onbetrouwbare Popup (Dag-Datum)


Merel 469

Aanbevolen berichten

Windows-XP Professional English

Met de muis over de klokaanduiding gaan (rechts onderaan) laat in pricipe altijd een popup verschijnen met de gegevens voor weekdag/datum. Het werkt hier niet steeds ; met andere woorden, soms wel soms niet in alle willekeurige Windows sessies.

Als het werkt, dan werkt het herhaalde malen na elkaar zonder falen. Maar als de popup niet meteen verschijnt, dan is het nutteloos om herhaalde malen te proberen. In een zelfde sessie kan het wellicht enige tijd later opnieuw goed werken, hoewel de kans hiervoor eerder klein is.

De muis is van Logitech, maar de driver software is de standaard Windows driver. (Setpoint is een idiote overkill) Dit heeft vermoedelijk absoluut niets met de zaak te maken.

Alle andere gele popup-vensters in de toolbars (werkbalken) werken echter normaal.

Iemand een idee hoe dat kan worden ingesteld zodat de popup Datum/weekdag telkenmale met zekerheid zal opdagen ?

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Merel

Wat je eens kan proberen als de popup niet meer getoond wordt is het volgende :

Open het menu start en wijs Alle programma's aan.

Ga op eender wel item staan in de lijst Alle programma's en rechtsklik op het item,

klik vervolgens op Sorteren op naam.

Doe dit twee keer bij hetzelfde item,

hopelijk zie je de popup nu wel.

Wat me opvalt op mijn PC, is, dat als je de cursor niet weghaalt van de tijdmelding en de popup verdwijnt vanzelf,

je die niet meer kan oproepen door met de cursor op de tijdmelding te gaan staan.

Haal je de cursor weg van de tijdmelding voordat de popup vanzelf verdwijnt,

dan kan je de popup wel weer oproepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Tijdje weg geweest. Allen bedankt ; zal de raad testen bij de eerste gelegeheid dat die "ballon niet opgaat".

(De oorzaak is dus voorlopig onbekend en blijkbaar niet op alle systemen aanwezig.

Ik laat de topic als niet opgelost voor het geval iemand een eenduidige oorzaak kan toevoegen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.