Ga naar inhoud

partities aanmaken Windows 7 --- Hoe doe je dat


Lucas52

Aanbevolen berichten

Ik heb de handleiding van 'Kurtt' gevolgd zoals beschreven in zijn topic van 23 aug 2010.

OS = W7 Home premium 64 bit , geinstalleerd vanop een 'verborgen partitie voorgeprogrammeerd

(systeem Medion) op de 2 Tb schijf van een desktop.

de C: schijf was een 1,8 Tb groot , en wil deze verkleinen om juist besturings prog's

van Windows op de C: te hebben.

en 1 (of meerdere) ander partities die ik zou willen aanmaken, op de vrijgekomen ruimte.

Dus ik heb dmv 'schijfbeheer' de C: schijf met 'Volume verkleinen ' toegepast ,

ik heb echter de waarschuwing tegengekomen dat de schijven 'dynamisch gingen worden ,

en alleen de keuze 'stoppen of 'doorgaan.

Dus ik heb het laatste gedaan.

echter nu zit er een 'unallocated space' , die ik met wizard 'Nieuw eenvoudig Volume maken'

wil een schijfletter geven enz...

Als ik de wizard volledig doorloop krijg ik de foutmelding onvoldoende schijfruimte.

Hoe kan ik verder doen , om daar een een F: schijf van te maken ?

(D: enz is al gereserveerd door de 'recovery' partitie.)

of heb ik een ander prog nodig ?

Ik zie bij googlen, dat dit wel serieuse problemen kan geven !

In schijfbeheer staan de andere partities nog als type 'standaard' en de C: start nog altijd op.

Is gans de schijf nu dyamisch geworden ?

Lucas

aangepast door Lucas52
Link naar reactie
Delen op andere sites

post-34397-1417705045,9475_thumb.jpg

ik hoop dat dit gelukt is.

maar ik heb er Acronis Disk director eens op losgeladen,

en zie dat er al 4 primaire partities zijn (en dat is bij mijn weten het max),

en daarmee de omzetting naar dynamische schijven nog niet gebeurd is,

want als ik op de disk zelf ga selecteren heb ik nog de mogelijkheid 'convert toe dynamic'

Ik denk dat ik de C:zal moeten max maken;

en terug de 'unallocatied space' zal moeten bij C: voegen,

en dan 'split volume' (dit alles Acronis Disk Director 11)

Maar ik wacht eers op uw advies.

aangepast door Lucas52
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaad slechts 4 primaire patities hebben per fysische schijf.

Probeer met Acronis de 892 GB niet toegewezen (unallocated) ruimte te definieren als logische partitie.

Dan een schijfletter toekennen en eventueel nog opsplitsen in kleinere partities maar steeds als logische partitie definieren.

Als dit niet lukt, kan je met Acronis de unallocated space inderdaad terug bij de C voegen en nadien weer afsplitsen als een logische partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de unalloced 892 GB, kon ik geen logische partitie maken , omdat er standaard al 4 'primaire' waren.

(systeem ging er dynamisch schijven van maken !)

De C: eerst terug 1 geheel gemaakt.

Heb de 'Recovery partitie , (die opstartbaar is bij booten met F11) laten omzetten naar logische partitie.

Als men 'logische stations heeft , kunnen er maar 3 primaire stations op dezelfde disk.

Dan ging het om de C: te splitsen in een lgoische partie .

Waarom dat die 'recovery ook primair staat bij de fabrieksinstellingen, weet ik ook niet ,

want schijnt even goed te werken als 'logische partitie' , ik heb wel de ganse proedure niet doorlopen.

Waarom ik dat gedaan heb: de data-gegevens (foto's, fims enz...) kunnen nu op de nieuwe logische partitie,

die afgesplitst is van de C:

en worden niet mee ge-backup als men een backup neemt van de C:.

Bedankt voor de mede werking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.