Ga naar inhoud

pc loopt regelmatig vast.


inge.l

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet of ik in de juiste categorie zit om mijn probleem voor te leggen....

Mijn probleem is het volgende: mijn pc loopt regelmatig vast, ik kan niet achterhalen aan welk programma het zou liggen omdat het al overal gebeurd is zowel tijdens het surfen, photoshop elements, pinnacle,..., als ik veel printscreens probeer te plakken in een word-document, enz., vandaar dat ik mijn probleem hier post. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Bedankt op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan proberen je te helpen maar dan hebben we meer informatie nodig over je systeem.

Laptop of desktop?

Welk vista versie gebruik je?

Welke cpu heb je?

Welke grafische kaart?

Hoeveel ram geheugen heb je?

Welk harde schijf heb je? Is ze opgdeeld in meerdere partities? Hoeveel ruimte is er nog over op de verschillende partities?

Krijg je foutmeldingen als je systeem vastloopt? Indien ja, kan je ze hier eens posten?

Kan je de temperaturen van je systeem een posten.

Ik weet dat het veel vragen zijn maar met behulp van Everest kan je ze makkelijk beantwoorden. Everest downloaden en installeren (kan in het nederlands), opstarten en de onderdelen overlopen om de antwoorden op mijn vragen te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ziehier de antwoorden:

desktop pc

windows vista business

CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E4300, 1800 MHz (9 x 200)

Video kaart NVIDIA GeForce 8500 GT (512 MB)

2 Gb RAM

2 aparte harde schijven van elk 232 Gb:vrij op de ene 155 Gb en de andere 85 Gb

als ik vastloop krijg ik geen foutmeldingen, kan gewoon muis en toetsenbord niet meer gebruiken en moet een reset doen

moederbord= 34°C

CPU= 21 °C

CPU1= 34°C

CPU2=33°C

GPU diode= 52°C

Hopelijk ben je hier iets mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Vista heb ik geen ervaring en daar kan ik dus weinig zinnig over zeggen.

Een temperatuurprobleem is het niet en gebrek aan geheugen of schijfruimte ook niet.

Rest nog de kwaliteit en de werking van de onderdelen.

We gaan beginnen met het ram geheugen.

Download Memtest86+, pak het bestand uit en brand het iso bestand op een cd of dvd.

Start de pc op vanaf de cd/dvd en laat enkele uren draaien.

Zet de resultaten maar in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Sorry voor de late reactie maar ik was je uit het oog verloren.

Hoe zit het met de problemen?

Gaat het op een vaste pc of om een laptop?

Normaal moet je bij het opstarten op een bepaalde toets drukken om naar het bios te gaan. Als je op dat moment F12 indrukt, kan je kiezen om op te starten vanaf de harde schijf of vanaf de cd. Kies hier dan voor starten vanaf cd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.