Ga naar inhoud

PC wil niet meer opstarten


Gast MICYW

Aanbevolen berichten

Gisteren werkte mijn laptop nog perfect vandaag niet meer.

Ik starte mijn laptop op het voortgansbalkje van XP was aan't het lopen tot plots mijn laptop herstarte en dit kreeg:

Windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor dit ongemak. Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van.

Als deze computer niet meer reageerde, onverwachts opnieuw opstarrte of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen, kunt u het beste voor Laatst bekende juiste configuratie kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerdere poging om de computer op te starten is misukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, als gevolg van het indrukken van de Aan/Uit-knop, kunt u het beste kiezen voor Windows normaal starten.

Veilige modus

Veilige modus met netwerkmogelijkheden

Veilige modus met opdracht prompt

Laatst bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten )

Windows normaal starten.

Gelijk welke optie ik kies, ik krijg mijn laptop niet opgestart. Ik krijg telkens een blauw scherm die 1seconde verschijnt daarna herstart mijn laptop terug en stopt het weer op het zwart scherm met de verschillende opstart mogelijkheden.

Blauw scherm fout:

STOP: 0x0000007F (0x00000008, 0x80042000, 0x00000000, 0x00000000)

Als ik veilige modus selecteer dan verschijnt er een zwart scherm waar bestanden ingeladen worden. Daarna krijg ik weer een zwart scherm met onderaan.

Loading SPTD.sys (Heb ook al geprobeerd door ESC te drukken om dit scherm over te slaan) daarna krijg ik opnieuw blauw scherm...

Er staan belangrijke bestanden op mijn laptop die ik niet mag kwijt raken.

Ik hoop dat er me iemand me kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was het eerste wat ik geaan heb. Het voortgangsbalkje van XP laad, een paar seconden later herstart de laptop. Dan krijg het scherm met de verschillende opties tot opstarten. Heb dan geprobeerd om te starten in veilige modus krijg dan eerst een scherm waarbij bestanden ingeladen worden daarna het scherm met loading SPTD.sys daarna krijg ik het blauw scherm voor 1 seconde en herstart hij opnieuw. Heb al meerdere keren geprobeerd maar ik geraak nog altijd niet in Windows omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende:

Start de computer op met F5 en kies ge veilig modus zonder netwerk.

Lukt dat?

Als dat niet meer lukt dan kan je best eerst de bestanden overzetten naar externe harddisk of netwerk-computer of usb-stick enz.

Download live-cd

Brand het op cd of dvd

Zorgt dat in de bios de cdrom als eerst boot staat

Start de computer op met de live-cd

Kies voor live (standaard)

Er wordt niks geinstalleerd.

Kies taal

Kies toetsenbord

Dan komt je in windows en dan kan je uw data veilig overzetten naar externe bron.

Het kan zijn dat Ubuntu niet samenwerkt met uw computer en dan kan je eventueel ook een live-cd van kubuntu nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dus geprobeerd met F5 maar windows starte niet op.

Heb dan de Laptop opgestart met Ubuntu live cd. Dat lukte en heb mijn bestanden overgezet.

Heb dan PC afgesloten. En terug opgestart om mijn herstelschijven te gebruiken. Heb geen Win XP cd bij deze laptop gekregen. Alles was voorgeïnstalleerd en moest dus herstelschijven maken. Dat had ik dan ook meteen gedaan na aankoop.

Nu als ik die mijn herstelschijf insteek krijg ik volgende melding op het scherm.

Deze PC- herstelschijven zijn niet geschikt voor dit PC-model

Druk op een willekeurige toets om door te gaan.

Ik versta er niets van. Die herstelschijven zijn wel degelijk van mijn laptop heb ze zelf gebrand en ik herinner me dat ik de melding kreeg dat deze schijven slechts eenmalig kunt maken. Dus ik begrijp niet waarom hij die melding geeft.

Ik weet niet of ik de windows kan herstellen met de winXP cd van de PC waarop ik nu werk aangezien mijn laptop Win XP Media Center Edition is

Heb dan in de bios de harde schijf en het RAM geheugen willen testen via diagnostics.

Vond daar enkel om de harde schijf te testen. Heb de test laten uitvoeren.

Bij de quick test gaf hij al na enkele seconden testen een fout: Test Status: #1-07 Fail

Heb dan de harde schijf verwijderd en terug geïnstalleerd en opnieuw de test laten uitvoeren. Opnieuw Test status: #1-07 Fail

Mijn Laptop:

HP Pavilion dv9039ea

Werkte 3 jaar perfect zonder enig probleem en nu krijg ik dit arggh.

Het probleem ligt dus aan de HD, wat kan ik daar aan doen? Ik kan nog aan alle bestanden als ik opstart met Ubuntu live cd.

Alvast bedankt om te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download dit:

Browse GParted Files on SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NFTS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NFTS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Ik zou dit doen:

met de rechtermuisknop op de partitie en dan formateren in NTFS

Mogelijk ziet je ook een backup partitie en dan moet je opletten welke formaat dat is geformateerd. Waarschijnlijk fat32

Daarna uw recevory cd starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WhiteRabbit

Heb ooit daemon tools geïnstalleerd en weer verwijderd 2jaar geleden (het werkte niet).

@Stegisoft

Heb dus mijn schijf geformateerd met Gparted.

Ik heb maar 1 HD schijf in mijn laptop. Verdeeld in de volgende partities.

C: OS 100,50GiB NTFS

D: HP_Recovery 10,29 GiB FAT32

?: ??? 1,00 GiB NTFS

Die laatste Partitie had ik nog nooit zien staan in mijn Windows verkenner. Had deze voor het eerst gezien in Ubuntu. Op die partitie van 1GB groot stonden de map Mijn Documenten en nog iets Internet ofzo dacht ik.

Hoe komt het dat ik die partitie nog nooit gezien had in verkenner?

Heb alle drie partities dan geformateerd volgens hun file format.

Heb dan Laptop afgesloten. Opgestart mijn herstelschijf erin gestop en dan kreeg ik weer volgende melding.

Deze PC- herstelschijven zijn niet geschikt voor dit PC-model

Mijn laptop is nog altijd in de staat (hardware) toen ik hem kocht. Ik begrijp die fout niet.

Ik kan nu niet veel meer doen.

Herstelschijven bestellen bij HP voor mijn model laptop. Hopelijk werken die dan.

Ofwel nog een xp licentie aankopen en alles zelf installeren en configuren. (zie ik nie echt zitten)

EDIT:

Na hard disk self test nog altijd status: #1-07 Fail

aangepast door MICYW
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.