Ga naar inhoud

Spel werkt niet meer op windows 7


Resie

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met een spel genaamd Soldier of Fortune. Dit is een oud spel dat is uitgekomen in 2000 maar nog steeds gespeeld word, zo ook door mij. Ik speel dit spel al enkele jaren en dat is altijd goed gegaan op windows xp, en later ook op mijn laptop die windows 7 heeft. Ik heb dit spel zo'n 6 maanden geleden geïnstalleerd op mijn laptop en alles draaide perfect.

Pas geleden probeerde ik echter het spel weer op te starten en geeft windows een error. SoF werkt niet meer. Online naar een oplossing zoeken, of programma sluiten is waar ik dan tussen kan kiezen, geen verdere uitleg over de fout.

Ook blijk ik niet de enige persoon te zijn die hier last van heeft. Ook bij een aantal andere spelers van het spel komt deze foutmelding voor, ook even plotseling en zonder aanleiding. We hebben daarom al wat research gedaan op het internet en vonden wat info over videokaarten. Eerst leek dat ons het probleem, maar aangezien we allemaal verschillende videokaarten (nvidia&ati) en drivers hebben leek dat niet het geval te zijn. Nou zijn wij niet echte pc en/of game kenners, dus we hebben geen flauw idee waar we naar moeten zoeken en hoe het probleem mogelijk op te lossen zou zijn. Ik hoop daarom dat jullie mij en een aantal anderen hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst de tip van Jean-Pierre. Als dat niet lukt kan je proberen om het programma in compatibiliteitsmodus te draaien. Dit doe je door op het bureaublad op de snelkoppeling van het spel te rechtsklikken en kiezen voor Eigenschappen. Ga dan naar het tabje Compatibliteit en kies uit de lijst voor Windows XP SP3. Probeer verschillende modi uit de lijst uit.

Heb je onlangs je videokaart driver aangepast?

UPDATE:

Er blijkt een fix voor het programma te zijn: (opgelet is voor Solder of fortune 2!!!!!!!)

http://teknogods.com/?p=360

Als u een Nvidia kaart hebt, kan je dit proberen:

Just go to Nvidia Control Panel to "3D settings" - "Manage 3D Settings" Under Program settings tab, SOF will most likely not be there so just click add and point to it. Now it's there.

With SOF displayed in the box where you are going to change settings go down to "Extension Limit" and change to "On" click apply and enjoy SOF again....... That is when Gamespy gets the servers back up. as I am typing this they have been down for 3 days, but they say they are working on it.

Hope this helps, as I did what you were doing and running old drivers so that SOF would Launch, because my Wife likes playing only that game. I did not want to take it from her.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.