Ga naar inhoud

vind geen hardeschijf bij setup windows vista


davoeh

Aanbevolen berichten

hallo ,

ik ben windows vista aan het instaleren en op een gegeven moment krijg je een scherm waar staat WAAR WILT U WINDOWS VISTA INSTALEREN.

dan kan je kiezen tussen hardeschijven maar bij mij kan ik helemaal geen 1 hardeschijf kiezen.

ik heb pas een nieuwe pc in elkaar gezet met allemaal nieuwe onderdelen ook nieuwe hardeschijf 500 gb sata II dus hij zou het moeten zien.

wie kan me helpen:biggrin:

gr.Davoeh

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een abit ip 35 moederbord en mij type hardeschijf is wdc wd5000aaks-ooyga maar het lijkt me stug dat dat nie compineert want het is een heel nieuw moederbord en de hardeschijf heb ik laatst nog gekocht en op de verpakking van het moederbord staat dat het vista ready is :stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft uw moederboard een sata controller onboard, en heeft u een sata schijf ? waarschijnlijk herkend vista uw controller niet vanzelf en moet u de driver hiervoor nog inladen. nieuw moederbord dus hebt u de drivers ervan op cd neem ik aan, effe die erin of indien je twee drives hebt in de tweede leggen en vista de driver gaan laten halen van op die cd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien rare vraag, maar stiekem al in de Bios gekeken of je HDD's gedetecteerd zijn ofniet? Zo niet, zou ik eerst goed kijken of alles vast zit. En dan alsnog die drivers op diskette of cd zetten om bij de install te laden, zoals Psolutions al aangaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.