Ga naar inhoud

vista terug naar xp


vianovalis

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag en hopelijk kun je me helpen.

Heb momenteel 2 computers (een laptop en een gewone) thuis staan voor de kinderen.

Deze werken op Vista. Na verloop van tijd vinden ze het maar nis, vele spellen kunnen ze niet spelen.

Dus ze willen XP er weer op.

Nu weet ik niet hoe ik het moet doen en wat de consequenties zijn.

Kan ik gewoon XP erop zetten zonder vista er af te halen ?????

Moet ik eerst Vista eraf halen en dan XP erop zetten ?????

Maar wat gebeurd er dan met spelletjes en bestanden die er al op staan???????

Deze willen ze nl graag behouden zodat ze niet opnieuw geïnstalleerd dienen te worden en dus de “saved”games eraf zijn.

Hopelijk kun je me helpen

Zou nl fijn zijn

Groetjes

Harrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral dit:

Gaat het om een merk computer of een samengestelde computer waarop Vista staat.

Normaal gezien zouden uw kinderen weten waar de games gesaved hebben.

Meestal is dat in mijn documenten.

De oudere games indien het geinstalleerd is op een andere partitie dan c:\ moeten niet altijd opnieuw geinstalleerd worden zoals Need voor speed, GTA1,2 en 3

Zijn deze spelletje wel op c:\ partitie gezet dan kan je beste een kopie maken en op een andere computer tijdelijk plaatsen of externe disk.

Dit zou ik eerst doen en dan kunnen we over installeren van XP praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reactie

het is een samengestelde pc

de kinderen spelen er online spellen op 9dus dat mag geen probleem zijn).

geinstalleerde spellen gaan meestal naar de c schijf, zei weten zelf niet hoe ze moeten kiezen. ik was van plan een back-up te maken. dien ik dit voor de hele pc te doen of alleen voor de spellen.

als ik dat gedaan heb dien ik de pc te formateren en dan xp erop of kan ik xp installeren en overschrijft hij vista.

kan het kloppen dat spellen op xp wel spelen en op vista niet, want dat is het probleem.

hoor graag van je

harrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet:

In de bios gaan en bij boot dient u de cdrom / dvdrom als eerst boot te zetten.

1. Start de computer op via de Windows XP cd-rom.

2. Kies in het setup-programma voor de herstelconsole = R (dus niet installatie!)

3. Tijdens het starten van de console wordt je administrator-wachtwoord gevraagd indien nodig.

4. Als de console klaar is tik je bij de opdrachtregel: FIXMBR

5. Eventuele vragen bevestigen met JA. Deze opdracht analyseert en repareert je mbr.

6. Start de computer weer.

Nu kan je installeren.

Maar dan deze keer ook tijdens de installatie de partitie c:\ formateren en dan pas installeren.

Opgelet: volledig installatie kiezen en alle data van uw c:\ gaan verloren. Dus eerst backup van de nodige data.

Denk ook aan email.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt,

voor ik aan de slag ga nog even een paar vragen.

wat betekend mbr. als ik dit gedaan heb zouden dan de oudere spellen ook op vista spellen.

ik heb nooit een adm-wachtwoord aangemaakt. dus ik neem aan dat hij dit niet vraagd. als het wel zou ijn waar kan ik dat dan vinden.

als ik back-up heb gemaakt en daarna volgens jou schrijven xp er op gezet heb moet ik dan de data weer van de back up terug zetten op de pc en waar ???

als ik hierop antwoord heb denk ik wel dat ik aan de slag kan

harrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

MBR is een klein bestandje die verborgen is en die zegt wel besturingssyteem op uw harddisk staat.

Verwijdert je MBR niet dan zal die denken dat Vista er nog opstaat terwijl je dat wilt wegdoen.

Als je geen administrator wachtwoord hebt ingesteld moet je die ook niet geven.

Spelletjes kan je eender welke partitie nemen zoals d:\ of andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.