Ga naar inhoud

Windows 7 hangt bij 'starting windows'


degast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sony VGN AW31M (specs).

De laptop had een tijdje geleden wat problemen bij het opstarten - niet meer zeker welke. Maar ik heb windows 7 64bit herinstalleerd. Alles ging even goed tot dat de computer een nachtje had uitgestaan.

Bij het opstarten na een nachtje uit start de windows zeer traag op. Zelfs het inlogscherm laat een 3tal minuten op zich wachten. Het inloggen zelf duurt nog een 4 minuten. Althans, het probleem is duidelijk. Mijn eerste stap: opnieuw opstarten.

Maar bij het opstarten blijft de windows hangen bij 'starting windows' zonder dat het logo verschijnt. Dit blijft zo hangen tot de pc zichzelf afsluit en opstart in de 'startup repair'. Die blijft dan max. 30 minuten draaien en geeft dan 2 resultaten:

  1. Startup repair repareert het probleem en doet een systeemherstel. Dit lukt en hierna start de pc terug op zonder problemen. Dan kan de computer worden afgesloten en opgestart naar hartewens. De volgende morgen begint het spelletje wel opnieuw.
  2. Startup repair kan het probleem niet oplossen en kan geen systeemherstel doen. Dit faalt. De computer start zelfs niet op in safe mode of met de laatst werkende configuratie. De enige oplossing voor mij: windows herinstalleren. Hierna werkt die weer een dag, totdat je hem uitzet en de dag erna wilt aanzetten.

Ik heb een ubuntu live-cd die wel opstart (waarmee deze post overigens werd geschreven). Het ram geheugen is uitgebreid getest en hier zitten geen problemen.

Dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

  • installeer updates
  • installeer bepaalde updates (heel selectief)
  • installeer GEEN updates
  • installeer ALLE drivers (vista drivers, met chipset driver, etc)
  • installeer alleen WINDOWS 7 drivers
  • installeer GEEN drivers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welk programma heb je het ram geheugen getest?

Heb je de harde schijf ook al getest?

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.