Ga naar inhoud

Windows 7 verwijderen


Daniel007

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op mijn desktop had ik tot voor kort Win XP staan. Doordat ik een zeer volhardend virus had binnengehaalt, kreeg ik foutmeldingen van oververhitting CPU en viel de PC uit.

1, ik heb de pc opengedaan en de ventilator schoongeblazen

2, ik heb me laten overtuigen dat je met een upgrade versie van Win7 een clean install kon doen.(stom, ik weet het maar een mens is goedgelovig als je 80 euro kunt besparen.

probleem:

Uit schrik voor dat virus heb ik eerst een format C gedaan en dan de installatie van Win7 begonnen.

Dat ging allemaal fijn. Tot dat ik mijn volstrekt legale versie van Win7 wilde aktiveren. Ging niet: fout 0xC004F061 (met deze versie was geen installatie mogelijk zonder het vanuit xp of vista te doen.

Ik wil nu terug mijne xp opzetten en dan upgraden. Maar dit gaat niet. De installatie van xp start gewoon niet omdat er een recentere versie opstaat.

Format C: gaat ook niet omdat ik zogezegd niet bevoegd ben. Ik ben nochtans ingelogd als administrator.

Een lang verhaal om te zeggen: HELP

Dank bij voorbaat!

Daniël

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download dit:

http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Daarna kan je XP installeren maar je moet wel in de bios bij boot aangeven dat je dvdrom als eerste boot staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.