Ga naar inhoud

Windows verloopt opeens supertraag/start niet meer op.


Benji009

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben ten einde raad en ben daarom ook lid geworden van deze community. Normaal los ik men laptopproblemen wel op door op google te zoeken naar aanverwante problemen, maar ik kom er deze keer echt niet uit.

Gisteren wou ik met VLC player een filmpje openen toen opeens men laptop vastliep. Er zat niets anders op dan deze uit te schakelen met de aan -en uitknop. En toen begon de ellende: toen ik men laptop terug aanzette, bleef deze hangen op het scherm ""windows starten" (het zwarte scherm met het windows vlaggetje). Dan maar terug uitgeschakeld met de knop, vervolgens terug aangezet, en kwam dan bij het scherm terecht waar ik moest kiezen tussen "Opstartherstel (aanbevolen)" of "windows normaal starten". Heb toen opstartherstel gekozen waarna ie de schijf op fouten begon te controleren. Computer is toen na een lange tijd opnieuw opgestart, maar bleef terug hangen bij "windows starten". Heb men laptop toen 30 minuten laten doen, en uiteindelijk kwam ik dan toch terecht bij men bureaublad. Maar alles laadde daar oh zo traag!! En alles bleef traag. Heb hem toen maar trug uitgeschakeld, en kom nu zelfs niet meer tot het bureaublad. Kan iemand me aub helpen??

Als ik hier uitkom, zonder men pc te hoeven binnendoen, lijkt me dit toch een donatie waard.

Laptop is nog geen jaar oud (Toshiba satellite , i5 processor, windows 7).

Edit: terwijl ik dit bericht aan het schrijven was, heb ik hem opnieuw opgestart, waarna ie zich vanzelf twee keer opnieuw opstartte en krijg nu een zwart scherm met de melding :

"Intel UNDI, PXE-2.1 (build 083)

This product is covered by...

Realtek PCIe FE Family controller Series v1.24 (10/07/10)

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-MOF: Exiting PXE ROM.

Reboot and Select proper Boot device

or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"

Snap hier echt de ballen van...

Zou jullie echt eeuwig dankbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reboot and Select proper Boot device

or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"

De bios vindt geen harddisk of Windows

Realtek PCIe FE Family controller Series v1.24 (10/07/10)

PXE-E61: Media test failure, check cable

Dat betekend dat de bios naar een netwerk zit te zoeken.

Het is moeilijk op afstand te helpen in zulke gevallen.

Ik zou dit eens doen:

Stroomkabel uit de stopcontact.

Batterij eruit.

Druk 10 seconde op de startknop.

Herstart de laptop en druk op F2, F1 of DEL om naar de bios te gaan.

Ga naar gedeelte boot en kijk of de harddisk als eerste boot staat.

Klik op F10 en klik op Y of Yes

Herstart de laptop in normale modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ODD: Optiarc DVD RW AD-7710H

= dvdrom

LAN: Realtek PXE BO3 DOO

Dat is netwerk

Er is iets fout in de bios want je ziet geen harddisk in de boot.

Kan je op de eerste tab van de bios de harddisk zien?

Kan moeilijk geloven dat de harddisk los kan komen in de laptop.

Het is ook mogelijk dat de harddisk stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

damn ik vrees dat je gelijk hebt. Op de eerste tab "Main" staat bij HDD/SSD: "N/A". Ik vervoer men laptop welk elke dag op en af naar men stage, wel in een goede laptoptas uiteraard. Mss toch een schokje gekregen? Maar kan me dat moeilijk voorstellen want ben er altijd uiterst voorzichtig mee...

Wat als die gewoon los zit? Makkelijk op zen plaats te zetten?

En wat als die echt stuk is? Hoe duur is reparatie/ kosten voor vervanging? Nog maar 9 maanden oud, dus mss garantie op?

Sorry voor al de vragen, maar ben nog studerende en heb echt geen zin in hoge kosten :)

Alleszins bedankt voor je hulp tot nu toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.