Ga naar inhoud

gegevens via een functie in database


Gast Willem_Rotsaert

Aanbevolen berichten

Gast Willem_Rotsaert

Hallo,

ik wens voor m'n werk een database te maken om de stock bij te houden.

Ik heb al m'n formulieren en dergelijke, zodat de data ingegeven kan worden.

Nu zou ik echter via een functie in vba willen dat ik via een formulier ingeef welk product (en hoeveel daarvan) ik uit het magazijn meeneem. Dit aantal zou dan van het oorspronkelijke aantal afgetrokken moeten worden, en opgeslagen worden.

Ik weet echter op geen honderd jaar hoe ik vanuit een functie in vba gegevens rechtstreeks in m'n database kan aanpassen. En hoe roep je dat op? ('k heb destijds wel een cursus vba voor excel gevolgd, maar dat lijkt me wel iets anders...).

Hopelijk kan iemand me helpen,

vriendelijke groet,

Willem Rotsaert

Link naar reactie
Delen op andere sites

VBA is hetzelfde voor alle office toepassingen. De vba voor excell kan perfect toegepast worden op access.

Jou probleem nu. Sorry als ik sommige termen in het engels gebruik maar ik werk dus met de engelse versie en ik ken niet alle termen die in het nederlands gebruikt worden.

Je maakt een formulier in access met daarop een "dropdown box" die je opvult met de gegevens die je nodig hebt om het product te identificeren (stock-code, productcode, benaming, ...). Als je een product geselecteerd hebt in die box, toon je de bijhorende gegevens die nuttig zijn voor wat je wil doen in een "label"; in dit geval bvb de volledige benaming of omschrijving en de hoeveelheid die nog in stock is.

Dan voorzie je een tekstveldje waar je kan ingeven hoeveel stuks je uit stock wil halen en een knop om te bevestigen. Bij het bevestigen kan je testen of het aantal kan uitgegeven worden en een foutmelding tonen. Dan de stock verminderen met de uitgegeven hoeveelheid en een "modify" doen van het betrokken record.

Nadien kan je eventueel in een "label" de nieuwe gegevens tonen van de stock.

De juiste vba-code kan ik niet zo direkt uit mijn mouw schudden omdat ik de structuur van je database en de namen van de tabellen niet kan maar ik hoop dat je hiermee al iets verder kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willem_Rotsaert

Alvast bedankt voor het antwoord ...

m'n formulier is echter in orde...

Wat ik echter niet weet is hoe je die code implementeert om die "modify" te doen. Hoe kun je vanuit vba-code je gegevens vanuit je database raadplegen? Doe je dit via sql, ...? Kun je sql-code in je vba-code plaatsen ....

Groet,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.