Ga naar inhoud

Problemen met Postvak UIT


Luc

Aanbevolen berichten

Berichten die moeten worden verzonden blijven in de map postvak Uit staan. Ik dacht eerst dat ze ook niet verzonden werden, maar na controle en telefonisch contact met de bestemmeling blijken die wel aangekomen. Maar ze blijven in de map staan en worden niet verwijderd. Manueel verwijderen gaat ook niet, en wanneer ik op een bericht dubbelklik om dit te open verschijnt de foutmelding: "Kan het Item niet openen. Het MAPI-spooprogramma is al begonnen met het verzenden van het bericht".

Sinds het ontstaan van het probleem krijg ik ook geen mailberichten meer binnen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zopas alles uitgevoerd wat via de link opgegeven werd. Ik kreeg echter de files uit de UIT-map niet verwijderd. Ik heb ze dan gecopieerd naar de nieuwe posvak UIT van de nieuw aangemaakte PST-map, en daarin kon ik ze wel verwijderen. Dus dacht ik: probleem opgelost. IK heb daarna de nieuwe PST-map gesloten en zelfs verwijderd via Tools.

Ik heb Outlook afgezet en terug opgestart, en wilde voor de test een kort berichtje versturen. Maar het probleem is niets veranderd. De nieuwe mail wordt verstuurd, maar verdwijnt niet uit de OUT-map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede optie was de goede. Er zit/zat inderdaad een besmetting op je PC. Of deze ook de oorzaak is van je mailprobleem zal nog moeten blijken, maar daarvoor moet je even volgende zaken uitvoeren :

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O3 - Toolbar: Acer eDataSecurity Management - {0E1230F8-EA50-42A9-983C-D22ABC2EED3B} - C:\WINDOWS\system32\ToolBand.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O8 - Extra context menu item: &Sample Toolband Serach - res://C:\WINDOWS\system32\ToolBand.dll/MENUSEARCH.HTM

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgend vetgedrukt bestand via Windows Verkenner.

C:\WINDOWS\system32\ToolBand.dll

Download ATF cleaner

Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.

Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.

Klik op de knop Empty Selected.

En hang dan een nieuw log van HJT aan een volgend bericht … en laat meteen eens horen of er beterschap is bij je mailprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb alles uitgevoerd zoals in je mailtje vermeld, en stuur hierbij dan ook de nieuwe log-file. Maar de problemen met outlook blijven bestaan. Files in de map OUT worden na het verszenden niet verwijderd, en er kmt geen bericht meer binnen.

Als ik het mij goed herinner is het probleem inderdaad begonnen wanneer we deze morgen een te groot bericht wilden doorsturen. Bij het blokkeren van Outlook hebben we het doorsturen afgebroken, en na het opstarten van outlook in de betreffende mail de bijlage verwijderd. Maar dan was het blijkbaar al te laat, want sindsdien lukt in outlook dus niets meer.

In de hoop dat we toch tot een oplossing komen, alvast harteleijk bedankt voor de tips tot nu toe.

Groetjes.

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.