Ga naar inhoud

Internet valt regelmatig weg


Gast

Aanbevolen berichten

Goed idee van stegisoft, even een eigen topic maken.

Komen nog wat interessante dingen in discutie en hopelijk ook een oplossing.:-)

Als eerste de situatie hier thuis even uitleggen.

een modem en een draadloze router, een aantal jaar geleden bij een belgacom shop gekocht.

Mommentaal 1 vaste pc(xp) verbonden met kabel, 1 pc(xp) draadloos en 1 laptop(vista) draadloos.

Dan over het internet.

Toen zijn we overgestapt van adsl go naar fulladsl, omdat dat een 3 keer zo grote datalimiet had en de helft goedkoper.

In het begin niet veel problemen gehad.

Tot in augustus dit jaar.

Plots was internet weg, een hele dag.

Keek ik 's avond naar het nieuws om 19 uur. 'Er waren problemen bij scarlet, deze zijn nu opgelost'. En toen had ik weer internet.

Dus ik denk dat dat moet opgekocht zijn door scarlet of dergelijke.

En dan beginnen de problemen.

Vanaf dat het internet wat veel wordt belast, downloaden van een paar bestanden tegelijk, of zelf een pagina met teveel afbeeldingen op, valt het gewoon weg. Connecten via de instellingen van de router gaat niet. Het enige dat ik dan weet te doen, is naar de router wandelen en die af/op zetten...en even wachten tot ik weer verbinding heb.

Dat is nu ondertussen al zo'n maand of 2-3 bezig.

Ik heb daar al eens een mail voor gestuurd naar de provider, begin augustus:

Beste,

Wij ondervinden meerdere malen per dag een storing van het internet.

Dit probleem doet zich al zeker van het begin van deze maand voor.

Het internet valt gewoon plots weg.

Wij dienen hier onze roeter voor uit te schakelen en weer in te schakelen alvorens we terug op het internet kunnen.

Is dit een gekend probleem voor jullie of is de oplossing om een nieuwe router te kopen?

mvg,

Wim

Met als antwoord:

Beste,

Uit de volgende logs kunnen we u mededelen dat u de instellingen van uw router dient na te kijken.

"'keep alive" met de nodige seconden. Indien u "Connect on demand" hebt geactiveerd dient u de "keep alive" optie aan te duiden. Dit kan u terugvinden in de handleiding van uw modem.

Echter kan het ook zijn dat uw modem zijn geest aan het begeven is. Indien het een probleem op de lijn zou zijn zou het signaal van ADSL wegvallen maar zeker niet elke keer herconnecteren op een zelfde patroon. Uit onze volgende logs zien we dat uw sessie 5 minuten en 5 seconden elke keer verbreekt en terug herconnecteert. Dit kan echter niet te wijten zijn aan de lijn. Gelieve uw modem na te kijken en indien mogelijk een andere modem te testen.

Met vriendelijke groeten

Klantendienst

Toen heb ik men instellingen nagekeken en 'On-Demand' op 'Always ON' gezet.

Wat niets veranderde aan het wegvallen van het internet.

Over die 5 minuten en 5 seconden vond ik niets. En ik heb hier geen andere modem liggen.

Nu zeggen ze daar ook in die mail iets van 'modem zijn geest aan het begeven'. Dat kan ja, na al die jaren. Maar het is wel toevallig dat dat net nu is wanneer ik met scarlet te maken heb. En dat men modem enkel wegvalt als het wat zwaar wordt. En dat die dat al 3 maanden zo doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt nu alleen de pc met netwerk kabel. De andere laptop / pc uitschakelen.

De router opnieuw opstarten.

Dan doe je dit:

Ga naar start

Typ bij uitvoeren dit: cmd

Dan typ u ping -t 192.168.2.1

Dit moet je minstens 10 minuten aanhouden zodat het zeker langer duurt dan 5 minuten.

Stoppen doe je dan met CTRL + C

Nu krijgt je onderaan dit:

Pakketten verzonden enz maar ook fouten.

Hoeveel fouten zie je?

192.168.2.1 moet je eventueel vervanger door de uw router ingesteld ip adres.

Dus je typ 192.168.2.1 om naar de router te gaan en is dat niet zo dan die adres vervangen.

De bovenstaande is een test voor de router zelf.

Indien er geen fouten zijn dan zullen we een test uitvoeren voor internet zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geeft ook geen fouten.

Internet viel daarnet (toevallig) weer uit.

Ik was even wat aan het zoeken op google images, dan 10 minuten bezig in photoshop, wil ik verder kijken op google... opend die niets meer. Router weer af en op gaan zetten.

DSL: UP

Connection: Down

uit de router logs:

00:22:27:51 PPPOE: Sending PADT packet for PPP , Session 0x2e26 is closed

00:22:27:45 lcp: link dead - closing connection

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

of het echt opgelost is, weet ik nog niet. Maar op het eerste zicht lijkt het stabieler geworden.

Ik heb mijn protocol veranderd van PPPOE naar PPPOA.

Ik las ergens dat belgacom vroeger beide ondersteunde, maar nu enkel over ethernet.

Met fulladsl had ik daar geen problemen mé,

maar nu met scarlet... het lijkt erop dat het beter gaat over ATM.

Laat ons hopen... zou fijn zijn voor het nieuwe jaar :-D

EDIT:

even het topic terug opgegooid.

Indien er mensen zijn met hetzelfde probleem:

mijn vermoeden gaat uit naar een slecht koeling probleem.

Ik heb wat rond gegoogled en kom op engelstalige forums terecht met mensen die hetzelfde probleem hebben. Als ik het type van router even opzoek, lijkt die sterk op die van mij.

Dus ik vermoed dat men gewoon de router heeft overkocht of dezelfde apparatuur gebruikt.

Het probleem is dus, als je te veel vraagt van de router (grote afbeelding, veel downloaden, ...) dan wordt die te warm en valt de connectie weg.

Heb ook al enkele mensen gezien die dan een fan monteren aan hun router. Dat zou helpen.

Een andere router kopen dus ook.

wou dit maar even meedelen voor de geïnsteresseerd. ;-)

aangepast door Gast
andere oplossing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.